Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Podpisywanie wysyłanych plików JPK
Autor: WP(lca.pl) - 2018-01-31 17:45:26
Od 1 stycznia 2018 r. wysyłka plików JPK obowiązuje również mikroprzedsiębiorców.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Jeżeli należysz do tej grupy przedsiębiorców, możesz zastanawiać się, czy wysyłane pliki lepiej podpisywać za pomocą podpisu elektronicznego, czy też korzystać z Profilu Zaufanego. Co sprawdza się lepiej?

Kogo dotyczy wysyłanie plików JPK?

O Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) jest głośno od dłuższego czasu. Do końca grudnia 2017 r. obowiązek jego przekazywania miały duże, średnie i małe przedsiębiorstwa. Od stycznia 2018 r. do grona podmiotów zobowiązanych dołączyli mikroprzedsiębiorcy. Dlaczego ustawodawca rozszerzył obowiązek generowania i przekazywania plików JPK_VAT również na najmniejszą i jednocześnie najliczniejszą grupę przedsiębiorców w Polsce?

Głównym celem wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego była chęć uszczelnienia systemu podatkowego. Wprowadzenie jednak JPK łączy się również z innymi korzyściami. Poza automatyzacją procesu  przekazywania danych, mowa o odejściu od papierowych wydruków (a zatem zmniejszeniu kosztów firmy i ochronie środowiska naturalnego), a także sprawniejszym przeprowadzaniu kontroli podatkowych.

Od stycznia 2018 r. każdy przedsiębiorca działający na terenie Polski ma obowiązek przekazywać pliki JPK_VAT co miesiąc, w terminie do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. Duże firmy przy wysyłce tych plików najczęściej korzystają z podpisu elektronicznego. Aby nie narażać mikroprzedsiębiorców na koszty, ustawodawca daje im wybór: mogą korzystać ze wspomnianego podpisu elektronicznego, mogą również wybrać ePUAP. Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Czy różni się podpis elektroniczny od ePUAP?

Jeżeli chodzi o różnicę między podpisem elektronicznym a ePUAP, to jest ona znaczna. Przez podpis elektroniczny rozumie się „dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny” (ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym). Z podpisu elektronicznego rzadko korzystają osoby fizyczne – najczęściej na jego zakup decydują się przedsiębiorcy.

ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, to platforma stworzona z myślą o tym, aby umożliwić wszystkim zainteresowanym szybki kontakt z urzędami. Aby jednak składane drogą elektroniczną pisma miały skutek prawny, osoba fizyczna lub przedsiębiorca musi posiadać tzw. Profil Zaufany. Założenie Profilu wiąże się z koniecznością odwiedzenia jednego z punktów potwierdzających (np. urzędu skarbowego) lub potwierdzenia danych przez przelew zlecony z osobistego rachunku bankowego.

Podpis elektroniczny czy ePUAP?

Tylko pozornie różnica między podpisem elektronicznym a ePUAP jest niewielka. W praktyce wybierając kontakt z urzędami przez ePUAP, przedsiębiorca może narobić sobie sporych problemów. Dlaczego? W przeszłości zdarzały się przerwy w dostępie do Platformy. Jeżeli jesteś mikroprzedsiębiorcą, to od stycznia 2018 r. obowiązuje Cię przekazywanie pliku JPK_VAT co miesiąc. Co w sytuacji, gdy 25. dnia miesiąca ePUAP nie będzie działać? Musisz liczyć się z konsekwencjami przewidzianymi, gdy wymagane pliki nie zostały przesłane w terminie.

Chcesz mieć pewność, że plik JPK zostanie wysłany bez opóźnień? Prowadząc firmę, masz na głowie wiele rzeczy i nie chcesz się narazić na kontrolę ze strony urzędników pracujących w skarbówce? Opóźnień możesz uniknąć, wybierając podpis elektroniczny. Za dostęp do takiego będziesz musiał zapłacić, ale dzięki temu będziesz miał też pewność, że dokumenty zostaną wysłane, i to nawet w ostatnim wyznaczonym przez ustawodawcę do tego dniu.

Zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi sytuacjami

Jeżeli chcesz mieć pewność, że plik JPK_VAT dotrze w terminie do urzędu, rozsądnie będzie zakupić podpis elektroniczny. Jedną z firm zajmujących się ich sprzedażą jest wrocławska firma NetVet (oferta została przedstawiona na stronie www.netvet.pl/podpis-elektroniczny).

Chcesz mieć pewność, że wówczas, gdy będziesz chciał załatwić sprawę w urzędzie, na drodze nie staną Ci problemy natury technicznej? Nie ma przeszkód, abyś posiadał zarówno Profil Zaufany, jak i podpis elektroniczny – to sposób, aby zabezpieczyć się na każdą ewentualność.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 118

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 123

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 125
Reklama
 

Copyright - 2001- 2022 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,093s - V: A0.99 - C: 0 - D: 10.04.2018 08:33:36