25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Dokonanie tego wymaga jednak czegoś więcej niż ciągłych kampanii marketingowych, wprowadzania nowych produktów, usług, czy konkurencyjnych cen.
Najlepiej by było, aby zdobycie lojalności klienta odbywało się w oparciu o przedstawione niżej zasady:
BUDOWANIE RELACJI
Budowanie relacji powinno być celem wszystkich firm. Związki zazwyczaj nie są tworzone szybko, potrzeba czasu na ich pielęgnowanie. W przypadku długiego cyklu sprzedaży trwałe relacje można łatwiej budować, ponieważ handlowcy i klienci mają możliwość wzajemnego poznania się. Firmy o krótkim cyklu handlowym znajdują się w sytuacji trudniejszej – wszystko musi się odbywać szybko, bo już podczas pierwszej interakcji z klientem. Aby nawiązanie związku było wtedy możliwe, handlowiec powinien mieć właściwe podejście, wykazywać energię, zadawać odpowiednie pytania i zapewniać sprawną obsługę.
DOSTARCZANIE WŁAŚCIWEJ WIADOMOŚCI
Klienci częściej pozostają w firmach, przekazujących im informacje, które rozumieją. Chociaż przedsiębiorstwo może sprzedawać ten sam produkt lub usługę na różnych rynkach, nie oznacza to, że wiadomość musi być dostarczana wszędzie w niezmienionej formie. Przekaz powinien być skierowany do konkretnego klienta.
- Najciekawsze dane na temat artykułu dla jednego segmentu rynku mogą być zupełnie nieskuteczne dla innego – zauważa przedstawiciel sklepu internetowego italiastyle.pl, sprzedającego oryginalne włoskie meble i elementy wyposażenia wnętrz.
EDUKOWANIE KLIENTÓW
Dzisiejszy klient chce powiększać swoją wiedzę, a dzięki internetowi i mediom społecznościowym informacja dostępna jest w każdej chwili. Nie oznacza to, że środki elektroniczne są jedynym kanałem komunikacji.
- Przedstawiciele handlowi i inni pracownicy mający bezpośredni, osobisty kontakt z klientami, powinni być rzetelnie informowani o tym, co firma sprzedaje, aby mogli przekazywać tę wiedzę zainteresowanym – uważa właściciel przedsiębiorstwa Rett-Pol, które na stronie sklep.rettpol.com.pl sprzedaje między innymi elementy systemów telewizji przemysłowej, urządzenia kontroli dostępu i centralki telefoniczne.
POZNAWANIE OCZEKIWAŃ
Przedstawiciel firmy Abaka, właściciela sklepu internetowego z meblami polskich producentów plmeble.pl uważa, że najlepszym sposobem poznania oczekiwań klientów jest zadawanie im właściwych pytań przy pomocy ankiet w wersji drukowanej lub elektronicznej.
- Prawdziwą skarbnicą wiedzy o odbiorcach są pracownicy, którzy kontaktują się bezpośrednio z klientami i słyszą, co mówią oni o firmie, jej produktach, cenach, a nawet o konkurencji.
- Pozyskiwane wszelkimi kanałami informacje o stopniu zadowolenia i oczekiwaniach nabywców powinny być wskazówkami do wykorzystania podczas dokonywania zmian w firmie – radzi największy w kraju importer płytek ceramicznych, sprzedawanych za pośrednictwem strony domus-sklep.pl.
OBSŁUGA NON-STOP
Utrzymanie najlepszych klientów firmy wymaga nieustannego zapewniania im obsługi na najwyższym poziomie. Sprawność, profesjonalizm i niezmienna gotowość do niesienia pomocy pozwala stałym nabywcom zyskać poczucie, że są dla waszego przedsiębiorstwa kimś ważnym.
- To się opłaca – uważa właściciel firmy Nabiotech, która poprzez swoją stronę dietahcg.pl oferuje pomoc i produkty dla osób, które poddają się innowacyjnej kuracji odchudzającej. – Ciągła, skrupulatna opieka nad stałym klientem jest tańsza niż zdobywanie nowego.
Od siebie dodamy, że stały nabywca więcej kupuje. Skorzystaj więc z tych porad, aby zbudować silną bazę lojalnych klientów, na których zawsze możesz polegać.