25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Nie wiedziałeś? To już wiesz. Nie chcemy oczywiście generalizować, ale znamy tę branżę od podszewki i dobrze wiemy, że naprawdę duża grupa renomowanych agencji osobiście realizuje tylko te kluczowe projekty – reszta trafia do podwykonawców. Może się więc okazać, że otrzymasz stronę zrobioną przez freelancera, za którą bezpośrednio u niego zapłaciłbyś np. 1/20 ceny.
To stary trik, wykorzystywany w każdej branży. Jeśli wyślesz zapytanie do np. 10 największych polskich agencji reklamowych, to z dużym prawdopodobieństwem otrzymasz oferty z kosmosu. Dlaczego? Ponieważ te największe agencje nie chcą się wikłać we współpracę z mniejszymi klientami. Wiadomo, że zawsze rodzi to ryzyko problemów, a gra nie jest warta świeczki.
Jeśli agencja bierze kompleksowy, bardzo duży projekt, to może wycenić samą stronę internetową na rozsądnym poziomie. Klient chcący tylko stronę otrzyma cenę nawet kilkakrotnie wyższą, bo to prosty i skuteczny sposób na to, aby się go pozbyć.
To, że dana agencja deklaruje kompleksowe realizowanie projektów marketingowych, wcale jeszcze nie oznacza, że robi świetne strony internetowe. Znamy naprawdę znakomite agencje, które robią mistrzowskie kampanie online, fantastyczne projekty graficzne, ale za strony w ogóle się nie biorą lub… zlecają je podwykonawcom. W takiej sytuacji zapłacisz wysoką cenę za renomę, ale już nie za jakość witryny.
Na czym to polega? Załóżmy, że zamówisz tę ekstremalnie drogą stronę internetową, otrzymasz gotowy produkt, ale od razu zgłosisz mnóstwo poprawek. Co zrobi agencja? Zwyczajnie Cię zakrzyczy. Doświadczony project manager może udowodnić Ci, że jesteś wielbłądem, a Ty nawet się nie zorientujesz. Zwykle kończy się to tym, że klient odpuszcza i wmawia sobie, że jest zadowolony, bo przecież „wziął najdroższą agencję”.
Artykuł opracowany przez specjalistów z Soluma Interactive, więcej na naszym blogu w poradniku.