25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
WCAG (ang. Web Content Accessibility Guidelines) najprościej mówiąc, są to wytyczne, które dotyczą dostępności do treści internetowych. Jest to zbiór dokumentów, które zostały opublikowane w 1999 roku przez Web Accessibility Initiative - WAI, a ich treść dotyczy tworzenia stron internetowych. W roku 2008 wprowadzono kolejne standardy, WCAG 2.0, a w roku 2018 weszła w życie aktualizacja, czyli wersja WCAG 2.1. Odpowiada ona za zmiany, które związane są ze sposobem interakcji ludzi z interfejsem witryn, oraz urządzeń mobilnych takich jak telefony, czy tablety. Największy nacisk jest tutaj kładziony o interakcję dotykową - mobilną. Istotny jest fakt, że wszystkie wcześniejsze ustalenia, które zawarte były w WCAG, oraz WCAG 2.0 zostały zachowane, jednak opis części z nich wzbogacony został o dodatkowe objaśnienie. Cały zbiór wytycznych ma jedno, podstawowe zadanie, mianowicie zwiększenie ilości serwisów, które będą dostępne zarówno dla osób zdrowych, jak i tych z niepełnosprawnością. Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale część osób z niepełnosprawnością korzysta tylko i wyłącznie z klawiatury, która jest alternatywnym narzędziem do nawigacji. Dlatego też wdrażając reguły WCAG, należy pamiętać, aby i one mogły bez problemu poruszać się po stronie internetowej.
Co chwila powstają nowe teorie, a w konsekwencji bazujące na nich trendy, jak na przykład zasada trzech kliknięć. Zgodnie z jej założeniem, tyle właśnie maksymalnie ruchów myszki powinno dzielić użytkownika, od poszukiwanej na stronie informacji. Świadomość w tym obszarze rośnie, jednak wciąż jest aspekt, który jest zapomniany, nie tylko przez przedsiębiorcę, ale też przez projektanta, który wykonuje stronę. Mowa tutaj o dostępności, która tak naprawdę powinna być na pierwszym miejscu. Bowiem dostępność strony internetowej dla osób z niepełnosprawnością lub dla osób starszych może przynieść bardzo dużą korzyść wizerunkową. W erze cyfrowego aktywizmu coraz więcej konsumentów lubi i chce wspierać firmy, które podzielają ich przekonania, ideały, oraz wartości. Według ankiety przeprowadzonej przez Accenture Strategy ponad 60% konsumentów woli kupować produkty, czy usługi od marki, która potrafi zająć konkretne stanowisko w istotnych kwestiach. Co ważniejsze to fakt, że prawie połowa konsumentów (47%) skłonna jest odejść, jeżeli słowa lub działania firmy ich nie satysfakcjonują, a 17% odwraca się od marki na zawsze. Dostępność sieci jest bardzo ważna zarówno dla osób z niepełnosprawnością, jak i dla ich bliskich, oraz obrońców praw osób niepełnosprawnych. Firma, która zajmuje stanowcze stanowisko w tej sprawie, ma możliwość, aby zbudować solidne fundamenty pozytywnego wizerunku dla swojej marki. Osoby niepełnosprawne, które mają pozytywne odczucia do firmy, są bardziej skore do polecania jej rodzinie, znajomym, przyjaciołom, a nawet w mediach społecznościowych, bowiem najlepszą reklamą, jest marketing szeptany. Budując swój pozytywny PR, warto zaznaczyć fakt, że strona internetowa nie ma barier, na przykład poprzez umieszczenie na niej oświadczenia o dostępności. Inwestycja w stronę internetową z wytycznymi WCAG, wyraża zaangażowanie firmy, które z pewnością zaowocuje w przyszłości.
Omawiając zalety WCAG pod kątem PR, warto też wspomnieć, jakie inne korzyści płyną z wdrożenia tych wytycznych, ponieważ są one pośrednio związane z budowaniem dobrego wizerunku. Wymienić należy między innymi:
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://ttpsc.com/pl/wcag/