Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Jakie kategorie produktów notują wzrosty, a jakie spadki sprzedaży w czasie pandemii?
Autor: WP(lca.pl) - 2020-11-10 09:10:13
Skutki trwającej wciąż pandemii COVID-19 mają ogromny wpływ na większość aspektów życia codziennego, również na to, w jaki sposób konsumenci robią codzienne zakupy i jak zmieniają się ich decyzje odnośnie tego, co w danym momencie jest im najbardziej potrzebne.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Sektor handlu elektronicznego od kilku lat przeżywa rozkwit, jednak od początku roku 2020 zainteresowanie zakupami online znacznie przyspieszyło, a nawet najwięksi detaliści na świecie z coraz większym trudem nadążają za stale zwiększającym się popytem na dobra z różnych kategorii.

Największe wzrosty sprzedaży według kategorii

Zauważalny jest fakt, że gdy ludzie godzą się z nową sytuacją życiową, która ich spotyka, ich zachowania zakupowe dostosowują się do obecnych potrzeb. W niektórych krajach tzw. panika zakupowa skierowana na zaopatrzenie się w jak największe ilość konkretnych produktów podstawowych zanika, w innych zaś konsumenci wciąż gromadzą zapasy w obawie przed powrotem obostrzeń.

Wielu konsumentów wykorzystuje swój czas wolny, który spędza w zamknięciu, aby skupić się na swoim zdrowiu - mowa tu o ćwiczeniach w domu oraz stara się zapewnić rozrywkę dzieciom zaopatrując ich w zabawki i robiąc większe zakupy na stronie serwisu dedykowanego maluchom. Takie zmieniające się zachowania spowodowały, że wiele kategorii produktów doświadczyło gwałtownego wzrostu popytu - i chociaż wiele z nich jest praktycznych, inne mogą dziwić.

Ciekawostką jest fakt, że papier toaletowy odnotował większy wzrost sprzedaży niż produkty do pielęgnacji niemowląt, a sprzedaż wędliny wzrosła bardziej niż wody butelkowanej. Oblężenie przeżywają też strony, które udostępniają kupony i kody promocyjne, takie jak Promocodius Polska, dzięki którym można zaoszczędzić na zakupach wybranych produktów w ulubionych sklepach. Jednak podczas gdy niektóre kategorie artykułów doświadczają drastycznego wzrostu popytu w sprzedaży internetowej, inne drastycznie spadają.

Jakie kategorie produktów cieszyły się największym zainteresowaniem w pierwszej połowie 2020 roku? Spoglądając na szczegółową listę artykułów, po które najchętniej sięgali kupujący w marcu tego roku nie sposób jest nie zauważyć, jak duży wpływ na codzienne wybory zakupowe ma trwająca pandemia. Kategoriami, które w marcu 2020 roku cieszyły się największym zainteresowaniem w Stanach Zjednoczonych (wzrost w porównaniu z marcem 2019) były między innymi:

  • rękawiczki jednorazowe 
  • maszyny do chleba 
  • leki na kaszel i przeziębienie 
  • zupy w proszku
  • produkty sypkie, ryż 
  • pakowana żywność
  • przyrządy do treningu siłowego
  • mleko
  • artykuły do sprzątania

Największe spadki sprzedaży według kategorii

Niespotykana dotąd liczba odwołanych imprez plenerowych, lotów i wakacji zagranicznych, a także praca zdalna miała ogromny wpływ na to, co lądowało w internetowych koszykach zakupowych konsumentów. Znacznie spadła sprzedaż plecaków i walizek, aparatów fotograficznych czy kostiumów kąpielowych. Oto kategorie produktów, które odnotowały największy spadek rok do roku w marcu 2020:

  • walizki i plecaki
  • aktówki
  • kamery
  • stroje kąpielowe
  • odzież ślubna
  • odzież formalna (biznesowa)
  • buty sportowe
  • torby na siłownię
  • sprzęt do nurkowania

W początkowej fazie pandemii kupujący skupili się na zaopatrywaniu się w produkty pierwszej potrzeby, a niepewność jutra sprawiła, że zakup zarówno sprzętów turystycznych lub odzieży wyjściowej przestał być priorytetem. W przypadku osób, które zmuszone zostały przenieść swoją pracę z biura do domu spadło zainteresowanie nie tylko zakupami odzieży biznesowej, ale również mniej oczywistych produktów, takich jak lunchboxy.

Podsumowanie

Niezależnie od tego, na której z powyższych list znajduje się produkt, jasne jest, że pandemia wpłynęła na każdego rodzaju detalistów zarówno w pozytywny, jak i negatywny sposób. Pozytywnie - dając szansę nowym graczom na rynku handlu elektronicznego, negatywnie - przynosząc problemy w łańcuchach dostaw, dostępności produktów, opóźnień wysyłki czy podążaniu podaży za popytem. Z ciekawością będziemy obserwować to, jak ta sytuacja zmieni się w kolejnych miesiącach.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 118

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 123

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 125
Reklama
 

Copyright - 2001- 2022 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,096s - V: A0.99 - C: 0 - D: 10.04.2018 08:33:36