25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Punkty kurierskie to miejsca, które oferują usługę nadawania przesyłek kurierskich i odbierania ich. Stanowią pewien rodzaj współpracy pomiędzy firmami kurierskimi a przedsiębiorcami – dzięki nim przewoźnicy mają możliwość ułatwienia klientom dostępu do swoich usług, zaś inwestorzy mogą zarabiać na obarczonym niskim ryzykiem biznesie. Otworzyć punkt kurierski może co do zasady każdy, jednak prowadzenie tego typu działalności wiąże się z koniecznością spełniania różnego rodzaju wymogów. Te zaś w dużej mierze zależą od formy, w jakiej działa prowadzony punkt kurierski. Niezależnie jednak od różnic na tle sposobu zarządzania, celem punktu paczkowego jest zwykle to samo: obsługa i pozyskiwanie klientów biznesowych oraz indywidualnych.
Obecnie wyróżnić można dwa najpopularniejsze typy franczyzy punktów kurierskich. W jednym przypadku pieczę nad franczyzobiorcą sprawuje pośrednik, w drugim zaś sama firma kurierska. Oferowanie możliwości prowadzenia biznesu z ramienia pośrednika ma swoje wady i zalety, należy jednak być świadomym wysokich opłat, które większość z podmiotów pobiera z tytułu inwestycji. Trzeba się również liczyć z wysokim prawdopodobieństwem występowania opłat licencyjnych wśród ofert. Nieco większy problem stanowić może też fakt, że za franczyzę punktu kurierskiego u pośrednika będzie naliczana zwykle większa prowizja na oferowane towary i usługi. Firmy kurierskie również mają w swojej ofercie współpracę partnerską, często o mniejszych wymaganiach, dostosowaną przy tym również do osób, które dopiero pragną rozpocząć przygodę z prowadzeniem własnego biznesu.
Warto dowiedzieć się, jakiego typu usługi kurierskie oferuje dany punkt. W przypadku przesyłek paletowych lub międzynarodowych wzrasta możliwość zarobku, ponieważ prowizje dla tego rodzaju usług zwykle są dosyć wysokie. Sprawdź, czy w przypadku nawiązania współpracy możesz liczyć na kompleksowe szkolenia wstępne, indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb lub praktyczne narzędzia ułatwiające prowadzenie działalności. Atrakcyjne warunki proponuje na przykład DHL Parcel – więcej informacji na temat korzyści zostania partnerem tego przewoźnika można znaleźć na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/punkty-dhl/zostan-partnerem.html.
W zależności od franczyzodawcy oferowane warunki mogą być różne, należy więc sprawdzić, co mogą zaoferować interesujące Cię firmy. Otwórz własny punkt kurierski dopiero wtedy, gdy dokładnie zapoznasz się z warunkami, jakie oferuje podmiot. Pamiętaj: by dany pośrednik lub firma kurierska zdecydowała się powierzyć prowadzenie lokalu odbiorczo-nadawczego danemu przedsiębiorcy, konieczne jest uprzednie oszacowanie potencjału punktu m.in. poprzez analizę lokalizacji czy określenie liczby potencjalnych klientów. To pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby punktu kurierskiego i przygotować jak najlepszy model biznesowy.
Przyłączenie się do znanych podmiotów oferujących usługi kurierskie to dobry sposób na zdobycie rozpoznawalności. Jeżeli w miejscu otworzenia punktu prowadzona jest już jakaś działalność (na przykład sprzedaż produktów spożywczych, usługi ksero czy kwiaciarnia), świadczenie usług dla rozpoznawalnego partnera może dodatkowo zachęcić klientów indywidualnych i biznesowych do zakupów przy okazji nadawania lub odbierania przesyłek. By założyć punkt paczkowy, trzeba jednak dysponować odpowiednimi warunkami.
Pierwszy z nich to przestrzeń. Trzeba sprawdzić, czy w danym obiekcie jest możliwość składowania deklarowanej ilości przesyłek w sposób bezpieczny i umożliwiający wygodne odnalezienie danej paczki. Sieć punktów kurierskich musi również spełniać oczekiwania co do lokalizacji – zwykle dotyczy to położenia na parterze, niekiedy też dysponowania podjazdem. By założyć punkt kurierski niezbędne będzie też odpowiednie wyposażenie biura. Stanowisko komputerowe z dostępem do internetu i drukarka to absolutna podstawa. Oczywiście niezbędne będą również przyrządy do mierzenia i ważenia paczek.