25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Obecnie nadruki na odzieży można realizować na wiele sposobów. Najpopularniejsze metody to sitodruk i druk cyfrowy DTG, dużym powodzeniem cieszą się też metody termotransferu znane jako folia flex i flock. Ciekawa jest też metoda sublimacyjna, która pozwala tworzyć trwałe nadruki, ale ogranicza się ona do odzieży wykonanych przynajmniej w 80% z poliestru. Za najbardziej trwałą uważa się metodę haftu, idzie za tym duży koszt, ale też trudność przenoszenia wielokolorowych grafik, przez to jest rzadko wybierana do produkcji koszulek na zamówienie z logo.
Dla przedsiębiorcy szukającego odzieży z nadrukiem istotny będzie stosunek ceny do jakości. Aby móc to określić, trzeba odpowiedzieć na pytanie ile sztuk odzieży będziemy znakować. Niektóre metody mogą się okazać bardzo opłacalne ale tylko w przypadku kilkudziesięciu sztuk, inne będą opłacalne już od 1 sztuki ale mogą oferować inny efekt końcowy. W tym tekście zajmiemy się głównie trzema metodami, które wydają się najlepszym wyborem do produkcji koszulek firmowych.
Jest to jedna z metod termotransferowych, która polega na przenoszeniu nadruku ze specjalnej folii na tkaninę. Folia flex zapewnia sztywny i trwały nadruk jednokolorowy o gładkiej strukturze. Jest to jedna z tańszych metod nanoszenia nadruku na odzież i można ją z powodzeniem stosować już od jednej sztuki. Nadruk można umieścić w dowolnym miejscu, na różnego rodzaju odzieży.
Sprawdzi się idealnie, dla firmy zatrudniającej małą ilość osób, wykonanie kilku egzemplarzy nie będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami. Nanoszone logo nie, może być zbyt skomplikowane. Wielokolorowe obrazy, z przejściami nie wyjdą dobrze tą metodą. Proste symbole i teksty będą się prezentować schludnie i zapewnią dostateczną trwałość.
Przy pomocy folii flex można stworzyć koszulkę z indywidualnym nadrukiem. Źródło zdjęcia - https://zebradruk.pl/koszulki-z-nadrukiem/
Jest to nowatorska technika, bezpośredniego druku cyfrowego. Za pomocą specjalnej drukarki nanosimy, wzór w pełnej kolorystyce tak jak byśmy to robili na zwykłej drukarce do papieru. Potrzebujemy tylko cyfrowy plik z naszą grafiką i możemy w szybki sposób przenieść go na ubranie. Atrament zasycha na odzieży i tworzy trwały nadruk na koszulkach. W przypadku ciemnych tkanin, robiony jest wcześniej biały podkład.
Dzięki tej technologii możemy tworzyć koszulki z indywidualnym nadrukiem. Na przykład z imieniem naszego pracownika, albo nazwą działu w którym pracuję. Cena nie jest zależna od nakładu, możemy zrobić tylko jedną koszulkę w danym wzorze. Obszar zadrukowania jest zależny od stosowanego sprzętu, ale najczęściej jest to prostokąt 40x60cm. Można wykonać nawet skomplikowane grafiki lub zdjęcia.
Metoda sitodruku polega na przenoszeniu farby na koszulkę za pomocą specjalnych, otworowanych matryc. Umożliwia korzystanie z różnych rodzajów farby, każda kolejna warstwa jest nakładana z oddzielnej matrycy. Pozwala to na tworzenie pięknych nadruków na odzieży, a przy tym trwałych i tanich. Technologia ta sprawdza się przede wszystkim do produkcji o większej skali, szacuje się, że można osiągnąć satysfakcjonującą cenę przy 20-30 wyprodukowanych egzemplarzach.
Na pewno odzież znakowana metodą sitodrukową sprawdzi się w dużych przedsiębiorstwach zatrudniających kilkadziesiąt osób. Wtedy uzyskamy najlepszą jakość przy odpowiednio niskiej cenie. trzeba przy tym pamiętać, że wzór będzie taki sam przy każdej sztuce odzieży, nie możemy zmienić już stworzonego projektu. Musimy się liczyć z tym, że jednorazowo płacimy za każdą matrycę użytą do produkcji.
Profil różnych przedsiębiorstw różni się, różnią się też oczekiwania. W każdym przypadku warto poradzić się profesjonalisty. W gąszczu różnych materiałów, kolorów i krojów możemy liczyć na doświadczenie firm zajmujących się tym na co dzień.