REKLAMA

2018-06-27 10:55:14 - Autor: WP(lca.pl)
Aranżacja poczekalni
Pierwsze wrażenie to proces trwający kilka sekund i właśnie ten czas decyduje o tym, czy klient będzie miał pozytywne lub negatywne skojarzenia z miejscem, w którym się znalazł.
REKLAMA

Sposób aranżacji i wygoda poczekalni nierzadko decydują o odczuciach konsumenta.

Klient odwiedzający salon fryzjerski, bank, hotel czy gabinet lekarski musi się czasami uzbroić w cierpliwość i odczekać na swoją kolej w poczekalni. Każdy przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę, że warunki, w jakich konsument spędzi czas oczekiwania, wpłyną na ocenę prowadzonej działalności i chęć powrotu do odwiedzonego punktu. Stare, trzeszczące i niewygodne meble już na wstępie zrobią złe wrażenie. Poza tym brak dbałości o aranżację sprawia, że klient ma negatywne odczucia względem miejsca, w którym się znalazł. Dyskomfort podczas nawet wielogodzinnego oczekiwania może w skrajnym wypadku zniechęcić klienta do skorzystania z usługi i skłonić do opuszczenia lokalu. Według badań Brain and Company, firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, w których wzięło udział 362 przedsiębiorstwa, przeciętnie 40% klientów rezygnuje z usług firmy, z którą miało złe doświadczenia. Badanie obejmowało także odczucia konsumentów, którzy nie opuścili poczekalni przedwcześnie i osiągnęli cel wizyty. Zakup produktu nie oznaczał chęci powrotu klienta do punktu sprzedażowego, w którym spotkały go przykre doświadczenia. 

Sposoby aranżacji poczekalni – estetyka pomieszczenia 

Charakterystyka i profil biznesu decydują o aranżacji wygodnej poczekalni. Nie zmienia to faktu, że pewne wytyczne dotyczące projektowania omawianego miejsca są niezmienne. Przede wszystkim meble powinny być  eleganckie i wygodne, a sama poczekalnia musi znajdować się w pobliżu recepcji, gabinetu lub biura. Hol hotelowy czy poczekalnia w SPA to miejsca kojarzone z wypoczynkiem i relaksem. Kolorystyka mebli powinna być zatem stonowana, relaksująca, przy czym najlepiej sprawdzi się szarość lub beż. Luksus i komfort kojarzą się także z dużymi i wygodnymi meblami. Aranżacja poczekalni powinna uwzględnić sofy, fotele, a także stoliki kawowe – wszystkie te meble można znaleźć w ofercie AJ Produkty. W przypadku biura lub salonu fryzjerskiego miejsce spoczynku klienta może być nieco bardziej minimalistyczne. W takich miejscach najlepiej się sprawdzą wygodne fotele i stoliki kawowe o charakterystycznej kolorystyce związanej z logo firmy. 

Jakość i komfort w jednym pomieszczeniu – chytry dwa razy traci 

Tanie meble niskiej jakości, zastosowane w poczekalni szybko ulegną degradacji. Miejsce spoczynku po krótkim czasie będzie wyglądało obskurnie, a finanse nie zawsze pozwolą na wymianę zużytych sof czy krzeseł. Pozostawienie takich wyeksploatowanych elementów sprawi, że klienci odniosą niemiłe wrażenie związane z wizytą – szczególnie jeśli jest to pierwszy kontakt z firmą. Meble do poczekalni nie muszą być bardzo drogie, ale z całą pewnością solidne i komfortowe. Sofy do poczekalni powinny miękkie na tyle, aby mogły dopasować się do profilu przyjmowanej sylwetki. Ważnym czynnikiem jest także tkanina sofy, która charakteryzować powinna się wysoką odpornością na ścieranie.

Również krzesła muszą spełniać kryterium wygody i relaksu. Ciekawe rozwiązania posiada w swojej ofercie firma AJ Produkty. Odpowiednio profilowane siedziska i oparcia sprawią, że ułożenie ciała użytkownika będzie poprawne, a organizm nie odczuje zmęczenia. Nie bez znaczenia jest także funkcjonalność wyposażenia poczekalni. Umeblowanie nie zawsze będzie zajmowało dokładnie te same miejsca. Z myślą o osobach niepełnosprawnych warto pomyśleć o fotelach na kółkach, które łatwo przemieścić w stronę użytkownika, bez wysiłku wkładanego w dźwiganie. Możliwość szybkiej i wygodnej reakcji z pewnością pozostawi także pozytywne odczucia związane z wizytą u fryzjera czy w punkcie obsługi klienta. Dlaczego wszystkie te szczegóły są tak ważne? Gdyż przyciągną stałych klientów. Zasada Pareto głosi, że 20% nakładu pracy, przynosi 80% efektu. W przypadku stałych klientów proporcja jest identyczna: 20% klientów przyniesie przedsiębiorcy 80% przychodów. Charakterystyczna, estetyczna i komfortowa aranżacja poczekalni z pewnością pomoże pozyskać nowych klientów, ale także pomoże uczynić ich stałymi klientami. 

Estetyka, jakość i komfort wyposażenia poczekalni przyczynią się do korzystnego pierwszego wrażenia u klienta oraz zachęcą do powrotu. Natomiast niekomfortowe warunki, brak dbałości o estetykę powodują podwójne straty, które później trzeba będzie zrekompensować dodatkowym nakładem pracy lub podwójnymi wydatkami.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl