REKLAMA

2018-07-27 08:21:02 - Autor: WP(lca.pl)
Kampania reklamowa Google Shopping
Zakupy Google jest sposobem dla reklamodawcy na pokazanie produktu w formie graficznej, wyświetlający się nad wynikami wyszukiwania w przeglądarkach.
REKLAMA

To krótka droga dotarcia do klienta ze swoim produktem. Nie musi on już korzystać z porównywarek, gdyż przewijana lista z ofertami pozwala na szybkie porównacie cen wyświetlanych produktów.

Działanie Google Shopping

Google Shopping jest porównywarką cen z możliwością podpięcia ich płatności (Google checkout). Działanie można podzielić na 2 części:

  1. Google Merchant center – bezpłatne dodanie listy produktów i ich opisu,

  2. Kampanie reklamowe AdWords na produkty dodane do Google Merchant center – i właśnie o tym będziemy pisać.

Graficzna lista produktów to sposób na szybkie znalezienie nowych klientów, którzy nie muszą szukać danego produktu, przeglądając strony, czy korzystać z porównywarek. Jest to niezwykle przydatne narzędzie w branży e-commerce. Lista wyświetla nie tylko zdjęcie produktu i jego nazwę, ale też cenę. Kliknięcie w wybrany produkt przenosi klienta bezpośrednio do odpowiedniej strony www, dzięki czemu może on dokonać zakupu. Google Merchant Center przechowuje dane o sklepie i produktach. Wystarczy założyć tam konto i skonfigurować je ze sklepem. Pomóc w tym mogą specjaliści z www.internetum.com, którzy nie tylko zajmą się konfiguracją, ale też strategią, reklamą i pozycjonowaniem. Właściciel sklepu płaci za każde kliknięcie w reklamę, jednak ponieważ jest ona skierowana do zainteresowanych nią klientów, nie ponosi się kosztów za przypadkowe kliknięcia. Kampania może być prowadzona w różnych lokalizacjach. Reklamy udostępniane są według rankingu wyliczanego z iloczynu jakości i maksymalnej stawki. Można przeznaczyć na nią dowolny budżet.

Feed produktowy

Feed produktowy to odpowiednio skonfigurowany plik tekstowy zawierający podstawowe dane produktu, takie jak: cena, tytuł, opis, numer ID, dostępność, koszty wysyłki. Na jego podstawie wybierane są artykuły najlepiej odpowiadające zapytaniom w wyszukiwarce. Algorytmy Google AdWords wyświetlają go w wynikach wyszukiwania. Feed dzieli się na kategorie, marki i atrybuty niestandardowe. To właśnie te ostatnie pozwalają na wzmocnienie i wyszczególnienie najlepszych produktów.

Korzyści dla reklamodawców

Prawidłowo skonfigurowana i optymalizowana na bieżąco kampania reklamowa to sposób na szybkie dotarcie do klienta przy niewielkim nakładzie finansowym. Jest bardzo efektownym sposobem na zwiększanie sprzedaży. Integracja z Google Merchant Center pozwala na uruchomienie remarketingu dynamicznego. Jeżeli klient oglądał produkt, ale nie sfinalizował transakcji, wyświetlają mu się banery przypominające i zachęcające do powrotu do sklepu. Dzięki tej metodzie reklamy zyskuje się możliwość sprawdzenia sposobu, w jaki klienci poszukują danego towaru. Uzyskane informacje można później skutecznie wykorzystać w kampaniach reklamowych. Atrakcyjna, graficzna forma reklamy wyróżnia się na tle wyników wyszukiwania i przyciąga wzrok, przemawiając do klienta bardziej niż organiczne wyniki.

 Korzyści dla klienta

Dzięki Google Shopping klient nie traci czasu na szukanie interesującego go produktu i przeglądanie wielu stron. Z powodzeniem może zrezygnować z porównywarek cenowych. Przewijana lista ze zdjęciami produktu i cenami pozwala na szybki wybór i przejście bezpośrednio do strony zakupów, a te stają szybkie, proste i przyjemne.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl