REKLAMA

2018-08-30 14:16:06 - Autor: WP(lca.pl)
Budowanie silnej bazy klientów
Byłoby wspaniale, gdyby firmy mogły zatrzymać wszystkich swoich klientów na zawsze. Zakładając, że to nierealne, skoncentrować się należy na dużej ich części.
REKLAMA

Dokonanie tego wymaga jednak czegoś więcej niż ciągłych kampanii marketingowych, wprowadzania nowych produktów, usług, czy konkurencyjnych cen. 

Najlepiej by było, aby zdobycie lojalności klienta odbywało się w oparciu o przedstawione niżej zasady:

 

BUDOWANIE RELACJI

Budowanie relacji powinno być celem wszystkich firm. Związki zazwyczaj nie są tworzone szybko, potrzeba czasu na ich pielęgnowanie. W przypadku długiego cyklu sprzedaży trwałe relacje można łatwiej budować, ponieważ handlowcy i klienci mają możliwość wzajemnego poznania się. Firmy o krótkim cyklu handlowym znajdują się w sytuacji trudniejszej – wszystko musi się odbywać szybko, bo już podczas pierwszej interakcji z klientem. Aby nawiązanie związku było wtedy możliwe, handlowiec powinien mieć właściwe podejście, wykazywać energię, zadawać odpowiednie pytania i zapewniać sprawną obsługę.

 

DOSTARCZANIE WŁAŚCIWEJ WIADOMOŚCI

Klienci częściej pozostają w firmach, przekazujących im informacje, które rozumieją. Chociaż przedsiębiorstwo może sprzedawać ten sam produkt lub usługę na różnych rynkach, nie oznacza to, że wiadomość musi być dostarczana wszędzie w niezmienionej formie. Przekaz powinien być skierowany do konkretnego klienta.

- Najciekawsze dane na temat artykułu dla jednego segmentu rynku mogą być zupełnie nieskuteczne dla innego – zauważa przedstawiciel sklepu internetowego italiastyle.pl, sprzedającego oryginalne włoskie meble i elementy wyposażenia wnętrz.

 

EDUKOWANIE KLIENTÓW

Dzisiejszy klient chce powiększać swoją wiedzę, a dzięki internetowi i mediom społecznościowym informacja dostępna jest w każdej chwili. Nie oznacza to, że środki elektroniczne są jedynym kanałem komunikacji.

- Przedstawiciele handlowi i inni pracownicy mający bezpośredni, osobisty kontakt z klientami, powinni być rzetelnie informowani o tym, co firma sprzedaje, aby mogli przekazywać tę wiedzę zainteresowanym – uważa właściciel przedsiębiorstwa Rett-Pol, które na stronie sklep.rettpol.com.pl sprzedaje między innymi elementy systemów telewizji przemysłowej, urządzenia kontroli dostępu i centralki telefoniczne.

 

POZNAWANIE OCZEKIWAŃ

Przedstawiciel firmy Abaka, właściciela sklepu internetowego z meblami polskich producentów plmeble.pl uważa, że najlepszym sposobem poznania oczekiwań klientów jest zadawanie im właściwych pytań przy pomocy ankiet w wersji drukowanej lub elektronicznej.

- Prawdziwą skarbnicą wiedzy o odbiorcach są pracownicy, którzy kontaktują się bezpośrednio z klientami i słyszą, co mówią oni o firmie, jej produktach, cenach, a nawet o konkurencji.

- Pozyskiwane wszelkimi kanałami informacje o stopniu zadowolenia i oczekiwaniach nabywców powinny być wskazówkami do wykorzystania podczas dokonywania zmian w firmie – radzi największy w kraju importer płytek ceramicznych, sprzedawanych za pośrednictwem strony domus-sklep.pl.

 

OBSŁUGA NON-STOP

Utrzymanie najlepszych klientów firmy wymaga nieustannego zapewniania im obsługi na najwyższym poziomie. Sprawność, profesjonalizm i niezmienna gotowość do niesienia pomocy pozwala stałym nabywcom zyskać poczucie, że są dla waszego przedsiębiorstwa kimś ważnym.

- To się opłaca – uważa właściciel firmy Nabiotech, która poprzez swoją stronę dietahcg.pl oferuje pomoc i produkty dla osób, które poddają się innowacyjnej kuracji odchudzającej. – Ciągła, skrupulatna opieka nad stałym klientem jest tańsza niż zdobywanie nowego.

Od siebie dodamy, że stały nabywca więcej kupuje. Skorzystaj więc z tych porad, aby zbudować silną bazę lojalnych klientów, na których zawsze możesz polegać.

 

 

 

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl