REKLAMA

2018-09-09 19:14:16 - Autor: WP(lca.pl)
Stały klient to prawdziwy skarb
Lojalność nabywcy kosztuje firmę znacznie mniej, niż zdobycie nowego, a przynosi większe zyski. Poznajcie kilka sposobów na utrzymanie stałych klientów.
REKLAMA

ZADOWOLENIE KLIENTA

Klient zadowolony może przekonać do twojej firmy kilkadziesiąt osób. Nie jest ważne, co u ciebie kupił. To nie przedmiot transakcji będzie głównym tematem jego rozmów z przyjaciółmi czy użytkownikami mediów społecznościowych. Tym, o czym wyrazi publicznie swoją opinię, jest sposób, w jaki został przez twoją firmę potraktowany.

- Jeśli pracownicy obsługi klienta stanęli na wysokości zadania, zyskałeś nowego ambasadora twojego przedsiębiorstwa – uważają właściciele kancelarii VOX VERITAS, oferującej na stronie voxveritas.pl usługi w zakresie wysokich odszkodowań komunikacyjnych dla rannych w wypadkach poprzez markę vox veritas rehabilitacja, a także wysokie zadośćuczynienia dla rodziny ofiar wypadków samochodowych (porad w tym zakresie firma zawsze udziela bezpłatnie). –

Jeśli jednak nie sprostali zadaniu, zła opinia wygeneruje rzeszę potencjalnych odbiorców, którzy nigdy nie przekroczą twoich progów.

Negatywne wiadomości rozchodzą się szerzej i szybciej, niż dobre, więc niezadowolony czy rozczarowany klient może okazać się dla ciebie dotkliwą stratą.

 

KLIENT MA ZAWSZE RACJĘ

Zdarzają się jednak tacy, którzy zdecydowanie jej nie mają, a potrafią nieźle uprzykrzyć ci życie. Mimo to staraj się zawsze prowadzić biznes z korzyścią dla nabywcy, nawet kosztem poniesionej straty. W tym celu oddaj pieniądze, ofiaruj prezent - zrób wszystko, żeby poczuł się usatysfakcjonowany. I najlepiej już więcej z nim nie współpracuj.

 

POZOSTAWAJ W KONTAKCIE

- Chcąc posiadać bazę stałych klientów, utrzymuj z nimi kontakt – radzą pracownicy spółki Accounts4u2, która na stronie accounts4u2.pl oferuje swoje usługi księgowe wraz z obsługą płac i spraw kadrowych. – Jeśli będziesz informował ich o statusie zamówienia, czy utrudnieniach, które wystąpiły, poczują się docenieni.

- Cisza to najgorsza rzecz we współpracy – potwierdza właściciel sklepu vapex.pl sprzedający wysokiej klasy akumulatorki do modeli zdalnie sterowanych i Airsoftu. - Nigdy do niej nie dopuszczaj, jeśli nie chcesz stracić stałego klienta.

Prowadzisz firmę usługową, wziąłeś zaliczkę, ale pracownicy się pochorowali i nie jesteś w stanie dotrzymać terminu. Mimo, że wiadomość ta nie będzie dla twojego nabywcy powodem do radości, zadzwoń i poinformuj o sytuacji, zaproponuj inny termin wykonania usługi. Nie stracisz w jego oczach, jeżeli powiesz prawdę, a zaoszczędzisz mu rozczarowania w najmniej dogodnym dla niego momencie.

 

ZASKAKUJ KLIENTA

Oferuj mu prezenty, rabaty, zniżki. Niech czuje się jak ktoś wyjątkowy i specjalnie traktowany.

- Jeśli chcesz, aby twoje przedsiębiorstwo miało stabilną pozycję na rynku, dawaj więcej, niż konkurencja – radzi właściciel firmy Panas Ekskluzywne Schody i Podłogi, wytwórcy m.in. gustownych i praktycznych schodów drewnianych, prezentowanych na stronie schodypanas.pl.

 

ZNAJ SWOICH STAŁYCH KLIENTÓW

Prowadź historię ich zakupów, notuj preferencje, pamiętaj o imieninach i urodzinach. – Nikt nie lubi być anonimowy – uważają pracownicy Hicopy Gdańsk hicopy.gdansk.pl, spółki zaopatrującej biura w wysokiej jakości ekologiczny sprzęt do druku i skanowania. – Stałemu klientowi jest miło, gdy przy przywitaniu użyjesz jego nazwiska bez zaglądania do komputera.

Będzie też zadowolony, gdy pracownik obsługi wykaże się pamięcią o jego poprzedniej wizycie, nawiąże do ostatniej rozmowy, zapyta o to, czy np. sygnalizowane wcześniej problemy zostały zażegnane. Odbiorca poczuje się w twojej firmie jak wśród dobrych przyjaciół.

 

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów, by utrzymać i powiększyć swoją bazę stałych klientów. Zapoznaliśmy was z najważniejszymi. Spróbujcie je wykorzystać, a szybko dostrzeżecie pozytywne rezultaty.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl