REKLAMA

2018-10-04 10:38:19 - Autor: WP(lca.pl)
Jak zatrzymać klienta?
Zachęcenie klienta do kolejnego zakupu jest tańsze i łatwiejsze niż pozyskanie nowego.
REKLAMA

Za stałym klientem przemawiają jeszcze dwie jego zalety: stawia cenę na dalszym miejscu w zamian za poczucia bezpieczeństwa i sprawdzonego poziomu obsługi oraz często zostaje bezinteresownym mecenasem marki wśród znajomych i nieznajomych użytkowników platform społecznościowych. Jak zatrzymać klienta? Co zrobić, by na dłużej zagościł w naszej bazie stałych kupujących?

WYSOKI POZIOM REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

Dobra obsługa klienta to temat na oddzielną, obszerną publikację. Skupmy się na efektach: klient ma czuć się w obecności sprzedawcy bezpiecznie, wiedzieć, że ten jest gotowy w każdej chwili udzielić mu pomocy i porady, że proces sprzedaży odbywa się sprawnie i w dobrej atmosferze. To jest podstawa w budowaniu poczucia zadowolenia klienta z dokonanej transakcji. Dla nas ważne jest również to, by kupujący zechciał powrócić z kolejnym zamówieniem. W tym celu niezbędne jest zbudowanie odpowiednich relacji.

- Najprostszym sposobem tworzenia tych więzi są działania posprzedażowe: kilka dni po transakcji wyślijmy klientowi ankietę z prośbą o ocenę jej przebiegu, w ramach cross-sellingu poinformujmy o możliwości dokupienia kolejnego produktu, który w jakiś sposób koresponduje z dokonanym już zakupem, a wreszcie – ponownie podziękujmy za skorzystanie z naszych usług – radzi pracownik obsługi klienta w firmie Stern Service, zajmującej się na stronie sternservice.pl skupem i sprzedażą rusztowań, ze szczególnym uwzględnieniem marki Aluberg.

SZYBKIE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

Przedłużający się termin dotarcia paczki z zakupionym produktem, pomyłka w jego doborze czy wada techniczna nie wpływają w znaczący sposób na opinię o firmie. Ocenie klienta podlega za to nasz sposób podejścia do problemu. Jeżeli zareagujemy szybko, nie skażemy klienta na wędrówkę po innych działach firmy, naprawimy szkodę na poczekaniu i odpowiednio przeprosimy za wywołanie stresu, nasze notowania w oczach kupującego rosną.

- Paradoksalnie, klient zadowolony z dobrej obsługi reklamacji jest bardziej skłonny do ponownych odwiedzin firmy niż ten, który nie ma za sobą przykrych doświadczeń – konkluduje właściciel sklepu lawkisklep.pl specjalizującego się w sprzedaży elementów małej architektury miejskiej i ogrodowej, jak ławki, donice czy kwietniki.
TWORZENIE PUNKTÓW KONTAKTU

Im więcej punktów styczności klienta z naszą firmą, tym lepiej. Według właściciela firmy Eupack Opakowania, prowadzącej sklep eupack.pl z opakowaniami z folii, kartonu i z taśmami pakowymi, na których na zlecenie kupującego wykonywane są nadruki firmowe uważa, że dobrym środkiem kontaktu z klientem jest newsletter, który daje duże możliwości tworzenia więzi. Możemy dzięki niemu prezentować nowości dobrane pod kątem poznanych już wcześniej zainteresowań i potrzeb klienta, zapraszać do przeczytania artykułów na naszym firmowym blogu pełniącym rolę bazy wiedzy o branży, w której działamy, czy też informować o organizowanych promocjach.

TWORZENIE ELITY
Każdy człowiek chciałby czuć się doceniany i traktowany w sposób specjalny.

- W marketingu bardzo istotnym działaniem na rzecz stworzenia grupy stałych klientów jest zbudowanie atmosfery elitarności – uważa przedstawiciel firmy będącej dystrybutorem diamentów i prowadzącą sklep z oryginalną biżuterią z kamieniami szlachetnymi sklep.sundiamore.pl. - Jesteś lojalnym klientem, więc korzystasz z przywilejów: dostajesz specjalne upusty, karty rabatowe, upominki… -

Przedstawiciel firmy Pako, specjalizującej się w wyrobie foliowych, termoformowanych opakowań dla ogrodnictwa, które prezentuje wraz z opakowaniami z kartonu na stronie pakowyroba.pl dodaje:

- Pamiętamy też o urodzinach, zapraszamy na organizowane eventy, informujemy o wydarzeniach w firmie, o nowych inicjatywach i ludziach, od których zależy jej funkcjonowanie. -

Niech klient czuje się członkiem rodziny i czerpie satysfakcję z tego, że znalazł się w elicie naszych klientów!

 

Jest jeszcze wiele sposobów na przywiązanie klienta do firmy. Nic na tym nie tracimy, gdyż cały zysk jest po naszej stronie: za cenę stworzenia zadowolenia i lojalności otrzymujemy bezpłatną reklamę na forach społecznościowych i wzrost obrotów, gdyż stały klient kupuje częściej i więcej. Warto więc oderwać się co jakiś czas od pogoni za nowymi klientami i poświęcić uwagę tym stałym i wiernym, którzy zapewniają stabilność twojej firmie.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl