REKLAMA

2018-10-12 17:57:23 - Autor: WP(lca.pl)
CRM - narzędzia do zarządzania relacjami z klientami
System zarządzania relacjami z klientami (CRM) to narzędzie do zbierania informacji oraz interakcji, które zachodzą między twoją firmą a odbiorcami, potencjalnymi nabywcami, dostawcami lub innymi firmami.
REKLAMA

CRM umożliwia:

- śledzenie przebiegu twoich działań marketingowych,

- identyfikację i obserwacje zachowań potencjalnych klientów,

- utrzymywanie relacji z lojalnymi klientami,

- grupowanie klientów w celu rozwoju spersonalizowanej komunikacji,

- poznanie, którzy klienci zareagowali na twoją ofertę lub promocję.

 

ZALETY CRM

Narzędzie CRM umożliwia śledzenie zachowania klientów, ich nawyków i zainteresowań w celu zapewnienia im spersonalizowanej usługi. 

- Dzięki CRM możesz na przykład wysłać swojemu odbiorcy specjalną ofertę na urodziny, czy powiadomić wyselekcjonowaną grupę stałych kupujących o adresowanej do nich promocji – tłumaczy przedstawiciel sklepu bhpfast.pl, należącego do firmy Fastpol Invest, która jest dostawcą szerokiej gamy artykułów BHP i przeciwpożarowych.

CRM mogą pomóc ci w:

- rozwijaniu spersonalizowanego i ukierunkowanego działania marketingowego, które daje szansę na zwiększenie sprzedaży,

- określeniu najlepszego czasu na przeprowadzenie akcji marketingowej,

- zbieraniu i przechowywaniu opinii klientów w celu ulepszania metod działania i wprowadzania innowacji,

- śledzeniu zachowań klientów w trakcie kupowania produktów lub usług.

 

JAKIE INFORMACJE GROMADZIĆ W CRM?

Informacje zbierane w CRM będą zależeć od indywidualnych potrzeb twojej firmy i działań marketingowych, jakie podejmujesz. 

- Dane, które zdecydujesz się zebrać, pomogą ci zbudować kompletny profil klienta i mogą okazać się przydatne przy ocenie skuteczności działań marketingu bezpośredniego, takich jak np. newslettery – uważa właściciel firmy CR Iluminacje, projektującej i wytwarzającej prezentowane na stronie cr-iluminacje.pl dekoracyjne elementy świetlne do ozdabiania miejskiej przestrzeni publicznej.

Przykłady informacji, które możesz uwzględnić w CRM:

- dane klienta, takie jak imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe, data urodzenia i preferowana metoda kontaktu,

- dokonane zakupy, ich wartość i czas dokonania,

- informacje na temat zaangażowania, czyli kiedy i jak klient zareagował na kampanie marketingowe lub promocje,

- informacje o zwrotach, reklamacjach i zażaleniach.

Pamiętaj, że przechowywanie informacji o klientach musi być zgodne z przepisami dotyczącymi prywatności i bezpieczeństwa IT.

 

JAK WYBRAĆ CRM?

Istnieje wielu różnych dostawców narzędzi CRM. W zależności od rodzaju i wielkości firmy możesz używać jedynie arkusza kalkulacyjnego lub prostego systemu rejestrowania interakcji z odbiorcą.

- W przypadku większego przedsiębiorstwa należy zdecydować się na zakup dedykowanego oprogramowania CRM, które pomoże ci zarządzać relacjami – radzi właściciel firmy prolinestudio.pl, wykonującej we współpracy z zespołem profesjonalnych kamerzystów wysokiej jakości filmy ślubne. - Może być to CRM przechowywany w chmurze lub zainstalowany lokalnie na firmowym komputerze.

 

CO TRZEBA WZIĄĆ POD UWAGE WYBIERAJĄC CRM?

- wielkość bazy klientów - jeśli masz wielu odbiorców, będziesz potrzebować więcej funkcji w programie,

- miesięczny koszt użytkowania,

- liczbę osób, które będą korzystać z systemu,

- lokalizację systemu (chmura czy komputer?),

- integrację z istniejącym systemem poczty e-mail,

- sposób dostępu do CRM,

- rodzaje danych, które chcesz zbierać,

- szkolenie pracowników i bieżące wsparcie,

Przedstawiciel firmy Mixit z Pragi czeskiej, oferującej w sklepie mixit.pl gotowe lub zgodne z życzeniem klienta mieszanki musli oraz kasze mi.in z suszonymi owocami, orzechami i czekoladą, podkreśla, że przy wyborze programu należy zwrócić uwagę na poziom bezpieczeństwa, jaki oferuje CRM w odniesieniu do ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i naruszeniami bezpieczeństwa IT.

 

Na zakończenie właściciel firmy Anled Systems, dystrybutora i importera naturalnych kosmetyków takich marek jak: Najel, Saryane, Foufour, czy Les Argiles du Soleils, dostępnych w sklepie spa.anled.pl, dodaje:

- Programy CRM nie są jednakowe, każdy posiada swoje zalety i ograniczenia, dlatego dobrze jest skorzystać z często oferowanego przez dostawców okresu próbnego. Dzięki niemu dowiesz się, czy i w jaki sposób CRM może być przydatny we wspieraniu twoich działań biznesowych.

 

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl