Oto pięć wskazówek, które pomogą ci zająć dobrą pozycję na rynku.
ZDOBĄDŹ PODSTAWOWE INFORMACJE
Obserwuj zachowania klientów
- Zanalizuj ich drogę po twojej firmie, od momentu wejścia, do jej opuszczenia – podpowiada właściciel studia fotograficznego, które na stronie fotografgliwice24.pl proponuje organizowane sesji, wykonywanie zdjęć ze ślubów i innych uroczystości rodzinnych. - Dostosuj do tego funkcjonalność swojej strony, zapewnij alternatywne kanały łączności z kupującymi.
Zagwarantuj sobie realistyczny budżet
Przyciąganie i zatrzymywanie klientów ma kluczowe znaczenie dla małych firm. Czy zarezerwowałeś pieniądze na marketing? Istniejące przedsiębiorstwa powinny przeznaczać na ten cel 5% przychodów, nowe - około 10%. Zwrot z inwestycji (ROI) powinien zawsze być kluczowym wskaźnikiem przy mierzeniu efektów marketingu, a przemyślane inwestycje zapewnią ci dobre szanse na przyciąganie klientów teraz i w przyszłości.
Przeanalizuj dlaczego stworzyłeś swój produkt
Jaki problem próbujesz rozwiązać lub jakie potrzeby zaspokoić? Jaką oryginalną i cenną wartość możesz dodać do przedmiotu sprzedaży lub oferowanej usługi?
- Znalezienie odpowiedzi na te pytania umożliwi działanie, które zainteresuje przyszłych klientów twoją ofertą – uważa właściciel agencji reklamowej festekipa.pl, producenta filmów z eventów, reklamowych i spotów telewizyjnych.
SPRAW, ABY TWOJA STRONA DZIAŁAŁA PRAWIDŁOWO
Przyjrzyj się kwestii kontaktu i zbieraj dane
- Upewnij się, że twoje dane kontaktowe są widoczne i spójne na całej witrynie – radzi przedstawiciel przedsiębiorstwa Tomsystem, producenta m.in. maszyn przemysłowych, ploterów CNC, wycinarek plazmowych i wykonawcy usług związanych z obróbką metali, których szeroki zakres przedstawiono na stronie tomsystem.org. - Zbieraj dane adresowe odbiorców tam, gdzie to możliwe, aby móc kontynuować z nimi kontakt.
Elegancja i prostota
Zaprojektuj atrakcyjny i łatwy w użyciu interfejs, z którego korzystanie będzie przyjemnością. Dopracuj nawigację tak, żeby oglądający nie miał żadnych trudności w dotarciu do interesujących go treści.
Zawartość jest najważniejsza
- Aktualizuj content w sposób ciągły, opisuj oferowane artykuły jasno i wyczerpująco, nie pozwól, by klient wahał się z podjęciem decyzji zakupu z powodu braku potrzebnych danych – radzi przedstawiciel firmy ADI, produkującej prezentowane na stronie tangozbiorniki.pl zbiorniki na olej napędowy i płynny Tango Oil.
POMYŚL O URZĄDZENIACH MOBILNYCH
Już połowa kontaktów klientów z firmami odbywa się za pomocą smartfonów. W związku z tym zoptymalizuj swoją stronę dla urządzeń z małymi ekranami. Zadbaj, by twoja witryna miała konstrukcję dobrze odczytywaną przez urządzenia mobilne. Osiągniesz to tworząc „odchudzony” duplikat swojej strony, przeznaczony dla smartfonów lub uczynisz ją responsywną.
POPRAW SWÓJ WYNIK W WYSZUKIWARCE GOOGLE
Ponieważ wiele osób cierpi na „zespół pierwszej strony” zadbaj, by twoja firma znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, najlepiej na ich pierwszej stronie. Stosuj zasady SEO przy tworzeniu witryny i jej zawartości. Możesz w tym celu skorzystać z oferty którejś z firm, specjalizujących się w pozycjonowaniu stron internetowych. Takie usługi są coraz tańsze.
BĄDŹ AKTYWNY NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- Stwórz fanpage firmy na Facebooku – dodaje przedstawiciel przedsiębiorstwa Big-Tom, prowadzącego w sklepie skleperos24.pl sprzedaż artykułów i akcesoriów erotycznych. - Publikuj informacje o życiu twojej firmy, pokazuj swoją ofertę, proś o komentarze i oceny. Zawsze odpowiadaj na wpisy, nawet wtedy, gdy nie dotyczą twojej działalności i branży. Ze szczególną uwagą reaguj na głosy krytyczne, dziękuj za nie, zamiast polemizować.
Przedstawiliśmy pięć podstawowych warunków, które mała firma powinna spełnić, by nie zaginąć na rynku. Wachlarz możliwości jest znacznie szerszy, a ich wybór uzależniony od kondycji finansowej, wyobraźni i inwencji właściciela przedsiębiorstwa. Ważne jest trzymanie się głównych kierunków działania: być dostrzeganym, znajdować się blisko klienta i przekraczać jego oczekiwania.