Pozyskiwanie wiadomości o przedsiębiorstwach i tworzenie indywidualnej bazy danych jest trudne i zajmuje dużo czasu. Rozwiązaniem tego problemu są internetowe bazy biznesowe. Stanowią one ogromne archiwa informacji, które dowolnie wybierając pozwalają na wyfiltrowanie konkretnych danych i ich weryfikację.
Adresatami, którzy są najbardziej zainteresowani korzystaniem z baz biznesowych firm są przedsiębiorstwa świadczące usługi B2B. To rozwiązanie będzie także niezbędne dla podmiotów poszukujących nowych partnerów biznesowych, ponieważ pozwala w skuteczny sposób zaprezentować swoją ofertę na produkty i usługi. Dane zawarte w bazie mogą mieć kluczowe znaczenie przy wyborze partnera i nawiązaniu relacji biznesowej lub sprawdzeniu obecnego partnera, np. w kwestii jego kondycji finansowej.
Bazy mogą zawierać następujące dane:
Dzięki informacjom uzyskanym z baz możliwe jest wybranie kontrahenta lub klienta do współpracy. Ponadto daje to możliwość skierowania oferty np. marketingowej do konkretnej grupy podmiotów. Dane wyfiltrowane w bazie pozwalają na weryfikację i monitorowanie potencjalnych oraz obecnych kontrahentów. W dzisiejszym świecie bez informacji ciężko jest prowadzić biznes, przygotowywać optymalne oferty produktów czy usług. Aktualne dane stanowią punkt wyjścia dla projektowania, rozwijania i wdrażania nowych rozwiązań. Informacje, które znajdują się w bazach są wysoce aktualne, dlatego odciąża to przedsiębiorcę od żmudnego przeszukiwania tysięcy rekordów w wyszukiwarkach. Użytkowanie biznesowych baz jest wygodne, nieskomplikowane a uzyskane wiadomości są wiarygodne i wysokiej jakości. Są one bowiem uzyskiwane z pewnych źródeł, takich jak ogólnodostępne rejestry (KRS, CEIDG, BIK, KRD, GUS, CEPiK), informatorów jednostek ministerialnych, raportów GPPW, witryn przedsiębiorstw a także telefonicznie potwierdzane bezpośrednio z konkretnym podmiotem lub wyszukiwane poprzez zautomatyzowane przeszukiwanie internetu.
Bazy danych są swoistym kompendium wiedzy na temat podmiotów działających w biznesie w Polsce i na świecie. Informacje gromadzone są ze wszystkich możliwych źródeł w sposób kompleksowy i z dbałością o ich aktualność i rzetelność. Pozwalają na grupowanie odbiorców według dowolnych kryteriów i parametrów, dobierając najlepszych kontrahentów. Bazy biznesowe mają ogromny potencjał, gdyż są stale rozwijane i unowocześniane, co czyni je użytecznymi i przyszłościowymi źródłami informacji.