W zależności od branży mówi się o ilości powrotów klienta do firmy, w której zakupił produkty lub usługi. Nie jest to jednak przelicznik, którym warto się posiłkować. Przed ustaleniem, czy program lojalnościowy jest potrzebny czy nie warto przeanalizować zachowania klientów i zwrócić uwagę ma to, czy wracają, jak często i co ich przyciąga. Należy też mieć świadomość, że program lojalnościowy to nie tylko sposób na przyciągnięcie klientów, jeśli korzystają z usług lub zakupują produkty jednorazowo, ale też na uch zatrzymanie poprzez nagrodzenie ich dotychczasowej lojalności.
Dobry program lojalnościowy umożliwi otrzymanie statystyk, które odpowiedzą na szereg ważnych pytań:
Odpowiedzi na te pytania pozwolą spersonalizować ofertę, a dzięki temu zwiększyć zyski w sprzedaży. Lojalność klientów bardzo trudno zyskać, dlatego warto wybrać program, który spełni ich oczekiwania.
Ofert programów lojalnościowych jest dużo, dlatego warto zapoznać się z najciekawszymi i najkorzystniejszymi na https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac, by dokonać trafnego wyboru. Oprócz rodzaju programu lojalnościowego, niezwykle ważne jest wybranie odpowiednich nagród, które będą dla klientów atrakcyjne i zachęcą ich do częstszego korzystania z usług lub kupowania produktów.