REKLAMA

2019-10-08 11:07:13 - Autor: WP(lca.pl)
Jak dotrzymywać terminów? Oto kilka wskazówek
Nic tak nie świadczy o poziomie organizacji pracy, jak dotrzymywanie terminów. By zyskać zaufanie współpracowników oraz klientów warto poświęcić wiele uwagi tej kwestii. W dzisiejszych czasach organizacja czasu to bardzo ważna cecha. Oto kilka wskazówek, które pomogą poprawić terminowość.
REKLAMA

Ustal priorytety

Nic tak nie pomaga uporządkować zawodowych terminów, jak ustalenie priorytetów. Zazwyczaj pracujemy nad kilkoma projektami jednocześnie, przy czym każdy z nich ma inną datę zakończenia. Oczywiście ich ustalenie zależy również od charakteru naszej pracy. Jeśli wykonanie konkretnego zadania wymaga zdobycia konkretnych danych od osób trzecich, nie zwlekajmy z ich uzyskaniem. W końcu to w naszym interesie jest wykonanie zadania w terminie. Klientów nie interesuje, który z pracowników nie ukończył pracy na czas, liczą na otrzymanie gotowej usługi w ustalonym czasie.

Starajmy się więc rozpoczynać pracę od tych najpilniejszych zadań. Nie odkładajmy ich na ostatnią chwilę, w końcu nigdy nie wiadomo, czy inny równie ważny projekt nie stanie nam na drodze w ich wykonaniu.    

Firmowa rutyna  

Wiele osób zapewne stwierdzi, że nie ma nic gorszego niż rutyna w pracy. Oczywiście, „mechaniczne” wykonywanie niektórych zadań nie zawsze przekłada się na doskonałe wyniki. Nie chodzi tu jednak o problem zawodowego wypalenia a plan, według którego będziemy realizować zawodowe obowiązki. Jeśli wykonanie konkretnych zadań wymaga researchu, ustalmy listę źródeł, z których warto skorzystać podczas poszukiwań. Pracę grafików z pewnością ułatwi zgromadzenie i dokładne opisanie bazy zdjęć. W tej codziennej rutynie powinny zawierać się proste czynności, które jedynie usprawnią cały proces i przyspieszą wykonywanie kolejnych zadań. Dzięki nim zaoszczędzimy cenne minuty oraz unikniemy stresu związanego z dostarczaniem projektów na ostatnią chwilę.     

Korzystaj z kalendarza

Ludzka pamięć bywa zawodna – każdemu zdarza się zapomnieć o zbliżającym się terminie lub spotkaniu. Im więcej zadań do wykonania, tym trudniej spamiętać wszystkie najważniejsze terminy. Prostym, ale skutecznym rozwiązaniem jest więc wyposażenie się np. w kalendarz biurkowy lub elektroniczny. Notujmy w nim wszystkie istotne zawodowe terminy, dzięki temu będziemy mogli zaplanować pracę i wykonać konkretne zadania na czas.

Porządek w miejscu pracy

Nic tak nie przyspiesza pracy, jak porządek. Szukanie odpowiednich narzędzi i dokumentów niepotrzebnie wydłuża proces wykonywania zadania. Nasze stanowiska pracy ograniczmy jedynie do najpotrzebniejszych przedmiotów – komputera, notatnika, kalendarza biurkowego i telefonu. Dla dodatkowych przedmiotów znajdźmy odpowiednie miejsce – najlepiej takie, które pozwoli szybko po nie sięgnąć.   

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl