REKLAMA

2020-11-16 09:35:06 - Autor: WP(lca.pl)
Idealny voicebot dla firm - jak go zaprogramować?
Voicebot to wciąż w miarę świeże rozwiązanie, z którego korzysta dziś coraz więcej firm, To technologia, która jest w stanie obsłużyć wiele procesów wewnątrz firmy. Sprawdza się w bardzo różnych branżach i potrafi znacznie zoptymalizować i zautomatyzować pracę zespołu zajmującego się obsługą klienta i nie tylko. Nie każdy rozumie jednak, jak dokładnie działa bot głosowy i jak programuje się go pod potrzeby konkretnej działalności.
REKLAMA

Voicebot - co to takiego?

Voicebot to rodzaj oprogramowania, które pozwala na komunikację między człowiekiem a specjalnym interfejsem głosowym używającym mowy. Nie wymaga on żadnych dodatkowych programów ani aplikacji i może skutecznie zastąpić człowieka w pracach związanych z telefoniczną obsługą klienta. Dzięki temu, że jest w stanie połączyć się z dowolną liczbą użytkowników w tym samym momencie, doskonale optymalizuje procesy zachodzące wewnątrz różnych działalności. Jest szybki, skuteczny i dostępny, a efekty jego pracy są łatwo mierzalne. 

Dlaczego voiceboty stają się coraz bardziej popularne?

Wciąż komunikujemy się z innymi poprzez połączenia telefoniczne, które są zazwyczaj najwygodniejszą formą kontaktu z wybraną firmą. Z tego powodu boty głosowe przyciągają coraz więcej działalności, które, stawiając na telefoniczną komunikację z klientem, chcą ją nieco bardziej zautomatyzować. Klienci również są zadowoleni z takiego rozwiązania, ponieważ często ułatwia i przyspiesza ono proces pozyskiwania niezbędnych informacji. 

Proces tworzenia voicebota - na co zwrócić uwagę?

Skoro już wiemy, jak działa voicebot i z jakiego powodu sprawdza się w nowoczesnych przedsiębiorstwach, pora na zgłębienie tajników jego tworzenia. 

Warsztaty produktowe

Warsztaty produktowe pozwalają zagwarantować kompleksowe, szyte na miarę rozwiązanie, które usatysfakcjonuje odbiorcę. Dzięki temu rozwój voicebota idzie sprawnie i spełnia wszelkie wymagania i potrzeby danej firmy.

Na początku niezbędne jest zebranie wszystkich informacji na temat technologii głosowych, które można wykorzystać w procesie tworzenia voicebota. Następnie warto się zastanowić, czy zespół, którym dysponujemy ma wszelkie kwalifikacje niezbędne do stworzenia tego typu narzędzia. Jeżeli nie, dobrze go na tym etapie poszerzyć o osoby z brakującymi kompetencjami. 

Jeżeli zespół jest już gotowy do pracy, dyskutujemy nad głównymi założeniami projektu, zastanawiamy się nad metodami, jakie można by wykorzystać podczas warsztatów i przygotowujemy odpowiednie materiały. Na tym etapie tworzymy też mapę interesariuszy.

Plan pracy

Przejrzysty plan pracy pozwala stworzyć solidną podstawę pod tworzenie dedykowanych voicebotów. Zanim przejdziemy do prac technicznych warto ustalić kilka niezbędnych szczegółów:

  • Określić persony i zidentyfikować grupę odbiorców
  • Zaprojektować osobowość bota zgodną z wizerunkiem firmy i jej grupą docelową
  • Określenie i zaprojektowanie procesów, które mają być obsługiwane przez voicebota
  • Zdefiniowanie KPI, aby mierzyć efektywność rozwiązania i stale je rozwijać

Osobowość voicebota

Voicebot powinien być spójny ze strategią biznesową danej marki i odzwierciedlać jej charakter. Musi być również dopasowany do procesów, jakie ma wspierać w danej firmie. Im więcej czasu i energii włożymy w dokładne przygotowanie rozwiązania z dbałością o każdy jego szczegół, tym lepiej sprawdzi się ono w praktyce, przynosząc wymierne korzyści dla naszej działalności i budując zaufanie do marki. 

Dobór odpowiedniego głosu

Kiedy już obmyśliliśmy osobowość naszego voicebota, możemy też zastanowić się nad tym, jakiego użyczyć mu głosu. Odpowiedzi mogą być czytane przez syntezator mowy lub nagrane przez wybranego wcześniej lektora. Dzięki temu mamy niemal nieograniczone możliwości - voicebot może być kobietą lub mężczyzną, może mieć różny ton i tembr głosu. Wszystko zależy od naszych preferencji. 

Voicebot dla firm - o czym warto pamiętać?

Pamiętajmy, że od odpowiedniego doboru voicebota zależy zadowolenie naszego klienta i jego doświadczenia z naszą firmą. Jeżeli przyłożymy się do stworzenia bota, który będzie najbardziej spójny z naszą działalnością, mamy większe szanse na to, że odbiorca będzie zadowolony z kontaktu z naszą obsługą klienta i że spełni ona jego oczekiwania. Z tego powodu warto skontaktować się z firmą tworzącą takie rozwiązania. Dzięki rozbudowanym warsztatom produktowym będzie ona w stanie dopasować technologie ściśle do naszych potrzeb i wymagań.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl