Pandemia koronawirusa zmieniła wszystko: także nawyki zakupowe. Z powodu lockdownu wiele sklepów stacjonarnych zostało czasowo zamkniętych. Handel przeniósł się więc do sieci. Dla większości konsumentów nie był to jednak skok na głęboką wodę: jak pokazują badania, procent osób robiących zakupy online z roku na rok systematycznie wzrastał. Według prognoz specjalistów trend ten w następnych latach zostanie utrzymany. Zakupy przez internet to nie tylko większa wygoda. Sklepy internetowe są zazwyczaj lepiej zaopatrzone, posiadają szeroką rozmiarówkę, a coraz więcej firm inwestuje w działania SEO i UX, które podnoszą wygodę korzystania z serwisów internetowych.
1.Sprawdź, czy Twoje dane są bezpieczne
Zanim zrobisz zakupy, sprawdź, czy wybrany sklep z butami online chroni Twoje dane. Zwróć uwagę, czy w pasku witryny widnieje symbol zielonej kłódki. To znak, że Twoje dane niezbędne do przeprowadzenia transakcji są szyfrowane i nie dostaną się w niepowołane ręce.
2.Zwróć uwagę nie tylko na rozmiar, ale także długość wkładki
Rozmiar rozmiarowi nierówny. Dlatego, zanim kupisz buty online, zmierz długość wkładki w dotychczas noszonych butach i porównaj ją z tabelą rozmiarów, którą znajdziesz w każdym dobrym sklepie internetowym z butami.
3.Zobacz, z jakich materiałów zostało wykonane obuwie
Profesjonalny sklep z butami online poznasz po tym, w jaki sposób opisuje znajdujące się na stronie produkty. Na co musisz zwrócić uwagę? Rodzaj materiałów, z którego została wykonana cholewka, podszewka, wkładka i podeszwa. W wybranych sklepach internetowych z obuwiem znajdziesz także informacje o wysokości i rodzaju obcasa i zdjęcia butów z wielu perspektyw.
4.Zapoznaj się z kosztem dostawy oraz szacowanym czasem dostarczenia przesyłki
Szczegółowe informacje o dostawie i terminach realizacji zamówienia znajdziesz na stronie sklepu. Pamiętaj, że prawo stoi po stronie konsumenta. Zawsze masz 30 dni na zwrot butów kupionych w sieci (nie mogą one jednak nosić śladów użytkowania).
5.Sprawdź opinie o sklepie w internecie
Internauci coraz chętniej dzielą się opiniami o firmach i produktach, wystawiając oceny lub zostawiając komentarze. To ważna informacja dla innych kupujących, a także dodatkowa motywacja dla firm, żeby nieustannie dbać o wysoką jakość obsługi zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.