Choć na pierwszy rzut oka to treść powinna mieć największe znaczenie w przekonywaniu klienta do swojej oferty, a domena to tylko ciąg znaków wpisywany w pasek adresu przeglądarki internetowej. W rzeczywistości potrafi on bardzo powiedzieć o Twoim biznesie, jak również zakorzenić się w pamięci klientów. Darmowe domeny o nietypowych rozszerzeniach raczej nie będą przedstawiały Cię jako przedsiębiorcę godnego zaufania i profesjonalnego, podobnie może być w przypadku dziwnych nazw, które nie kojarzą się ani z profilem działalności, ani z nazwą firmy.
Jeśli więc chcesz zaprezentować się jako profesjonalista, to warto byś korzystał z domen najwyższego poziomu, które pomimo swojej nieco wyższej ceny ukażą Cię jako profesjonalistę, który nie oszczędza na wizerunku w sieci. Do tego rodzaju rozszerzeń można zaliczyć domeny narodowe (.pl, .de, co.uk, .us) czy funkcjonalne (.com, .org, .net). Bardzo często niektóre z nich można wykorzystać do swojego rodzaju gry słów, podkreślając profil swojej firmy - np. działając w branży IT, możesz zdecydować się na włoską domenę narodową .it, która jednoznacznie kojarzyć się będzie z branżą, działając w branży Public Relations, możesz skusić się na domenę z Portoryko .pr, osiągając podobny cel. Można również wykazać się kreatywnością, jak np. twórcy popularnej aplikacji do wideorozmów Zoom, którzy zdecydowali się na wykorzystanie rozszerzenia narodowego Stanów Zjednoczonych .us, by uzyskać domenę zoom.us - co podkreśla, że aplikacja łączy nas (us z angielskiego).
Na co więc zwracać uwagę, by wybrana domena pomogła w reklamowaniu Twojego biznesu? Warto wziąć pod uwagę kilka elementów, dotyczących zarówno długości samej domeny, jak i składowych, tworzących jej nazwę. Zdecydowanie rozsądniej jest trzymać się krótkich nazw, które są łatwe w zapamiętaniu i zapisaniu. W ich przypadku łatwiej również o spopularyzowanie ich prowadzonymi kampaniami marketingowymi, szczególnie jeśli będzie ona chwytliwa i "łatwo wpadała w ucho".
Co powinna zawierać dopasowana domena internetowa? Dobrze, jeśli wyraźnie nawiązywałyby do profilu działalności albo do samej nazwy przedsiębiorstwa. Oczywiście nie oznacza to, że powinna zawierać w sobie wszystkie możliwe słowa kluczowe, ani pełną ofertę firmy, ale załączenie jednego lub dwóch dobrze dobranych słów kluczowych może wymiernie ułatwić prace nad pozycją w wyszukiwarce. Wielu przedsiębiorców decyduje się na dodanie nazwy miejscowości, co może mieć sens w przypadku skupiania się wyłącznie na lokalnym rynku i podkreślaniu swojej obecności właśnie na tym obszarze. Uwzględnienie nazwy firmy również może być bardzo wskazane - w ten sposób o wiele łatwiej zakotwiczyć się w świadomości klienta i sprawić, że nas zapamięta.
Owszem, wybrana domena powinna być profesjonalna i dopasowana do Twojej firmy. Nie oznacza to jednak bynajmniej, że musisz płacić za nią ogromnych pieniędzy. Skuteczny marketing oznacza bowiem optymalne wydawanie posiadanych zasobów, a niekoniecznie przepłacanie za wszystko. Przykładowo, decydując się na domeny internetowe pd AZ.pl, masz dostęp do szerokiej gamy polskich, międzynarodowych i funkcjonalnych rozszerzeń w bardzo przystępnych cenach. Korzystając z wygodnej w użyciu wyszukiwarki łatwo i szybko znajdziesz rozwiązanie, które nie tylko Tobie przypadnie do gustu, ale - co znacznie ważniejsze - spodoba się również Twoim klientom i sprawi, że jeszcze chętniej będą odwiedzać Twoją witrynę czy sklep internetowy.