Na czym polega techniczne przygotowanie strony internetowej oraz jaka jest jej prawidłowa budowa ?
Strona internetowa to informacje, które zebrane w określoną strukturę, odpowiednio przedstawione użytkownikowi opowiadają historię Twojej firmy. Obowiązuje tutaj jednak pewna logika i zasady które pomagają stronie internetowej prowadzić użytkownika po kolejnych treściach w poukładanych sposób. Każda tworzona strona powinna być zorganizowana w czytelny i intuicyjny sposób tak by bez problemu użytkownicy mogli poruszać się przy użyciu menu głównego oraz linkowania wewnętrznego z treści.
Gdzie i jak znaleźć lokalnego wykonawcę strony internetowej ?
Jeżeli szukasz wykonawcy dedykowanej strony www, zobacz projektowanie stron w Warszawie. Przed przystąpieniem do wyboru wykonawcy warto sprawdzić portfolio i wdrożenia stron, porównać z projektem w case studies agencji i otworzyć na telefonie by sprawdzić wdrożenie wersji responsywnej.
To bardzo istotny element, ogólnie sekcja która pokazuje się jako pierwsza powinna być starannie zaprojektowana z uwzględnieniem najważniejszego przekazu firmy. Menu to odpowiednie miejsce to pokierowania użytkownika w głąb strony internetowej. Ważne by menu było dobrze widoczne na kontrastującym tle, a nazwy pozycji jasno określały miejsce do którego przenoszą użytkownika.
SEO i optymalizacja nazw pozycji menu na stronie
Najczęściej stosuje się nazwy ogólne jak np: oferta, produkty, o nas jednak w przypadku chęci bycia dokładniejszym warto utworzyć dedykowane menu ofertowe i nie tworzyć ogólnej zakładki menu pt : oferta, można wykorzystać słowa kluczowe w linkowaniu z menu np: tworzenie stron www, pozycjonowanie stron, które już po wejścio na stronę są widoczne i dają obraz oferty bez potrzeby wchodzenia w konkretną ogólną podstronę oferta.
Logo to istotny element zwykle i poprawnie zresztą umieszczony w lewym górnym rogu, aktywne logo przenosi zawsze do strony głównej.
Na drugim lub niżej miejscu w kolejności przeglądania strony internetowej powinna być umieszczona sekcja prowadząca do oferty firmy z wydzielenie konkretnych najważniejszych usług lub produktów do której chcemy by nasi użytkownicy trafiali. Odpowiedni nagłówek oraz krótki tekst opisowy w tym miejscu wystarczy. Kafle powinny być całe aktywne i kierować do podstron.
W przypadku stron biznesowych, firmowych warto wdrożyć stopkę zawierającą dane kontaktowe, powtórzone menu wraz z submenu już widocznymi i aktywnymi do kliknięcia, ikony społecznościowe oraz strzałkę kierującą do góry strony.
Potocznie zwana breadcrumbs, stosowana na podstronach 2 i 3 rzędu umożliwia powrót użytkownika do dowolnego poziomu wyżej strony internetowej. Wygodny i użyteczny sposób na poprawę użyteczności strony.
W przypadku listy wpisów, usług, produktów cały kafel powinien być aktywny jako link do przejścia dalej. W przypadku dodatkowego rozwiązania zastosowania buttona CTA warto by odróżniał się od tła kafla tłem kontrastowym z czytelnym napisem. Opisuj CTA kierunkowo tzn: użytkownik ma dostać jasną i prostą informację do jakiej podstrony się udaje. Stosowanie CTA w formie dowiedz się więcej jest błędem pod względem SEO gdyż nie przekazuje mocy linkowania wewnętrznego.
Poprawnie wdrożona strona internetowa to nie wszystko. Ważne by podczas jej tworzenia, a jeszcze lepiej na etapie przygotowywania briefu znaleźć kilka przykładów stron www, które będą stanowić inspirację techniczną oraz wizualną tego co nam się podoba, najlepiej w tym samym silniku CMS (zwykle jest to popularny system Wordpress). Kilka chwil w internecie wystarczy by znaleźć przykłady i popularne strony Wordpress, które mogą pomóc i przyspieszyć osiągnąć zadowalające nas reazultanty.
Przed uruchomieniem strony agencja interaktywna powinna dokonać testów w środowisku deweloperskim oraz sprawdzić parametry techniczne strony np: Google Page Speed i optymalizacyjne pod względem czynników onsite. Powinniśmy otrzymać raport SEO oraz techniczny z stanu wdrożenia strony i przejścia testów. Unikniemy wówczas odebrania strony internetowej, która posiada zbyt ciężki kod html, css i nie jest zoptymalizowana. Przed podjęciem współpracy z agencja warto ustalić główne frazy kluczowe, które strona powinna mieć wdrożone nie tylko w formie adresów URL ale także powinny być one uwzględnione w opisach meta title i description oraz nagłówkach h1-h3 i treści.
Poprawnie wdrożona strona internetowa powinna mieć przede wszystkim dobrze czytelną i przejrzystą wersję responsywną. Dynamiczne skalowanie elementów oraz płynne dopasowanie contentu do wielkości ekranu to absolutnie wymagana funkcja responsywnej strony, która w ponad 50% będzie otwierana z urządzeń mobilnych.
Bez odpowiedniego dopasowania treści, grafik oraz użyteczności UX jak czytelne menu w burgerze, aktywne nagłówki i zdjęcia prowadzące do podstron czy elementy rozwijane ciężko będzie o konwersję ze strony internetowej, a wręcz przeciwnie zyskamy większy współczynnik odrzuceń i poprawimy parametry SEO.