Pracownicy sklepu internetowego odpowiedzialni za kontakty z klientem mają pełne ręce roboty. Warto pamiętać, że dziś standard stanowi wielokanałowa komunikacja. Część klientów lubi skontaktować się ze sklepem telefonicznie, inni wysyłają wiadomości e-mail lub wypełniają formularze online, a znaczna grupa preferuje chaty na żywo. Wszyscy liczą na błyskawiczną odpowiedź, a jeśli ona nie nastąpi, można bardzo łatwo stracić klienta.
Dlatego warto wyposażyć swój sklep w obsługujące wiele kanałów narzędzie do komunikacji z klientami. Z punktu widzenia pracownika jest ważne, aby wszystkie wiadomości od klientów można było zgromadzić w jednym miejscu. Dzięki temu obsługa zapytań odbywa się znacznie sprawniej.
Równie istotna dla sklepu internetowego pozostaje współpraca z dobrym dostawcą płatności. Współcześni klienci sklepów internetowych mają pod tym względem sprecyzowane wymagania. Jeśli preferowana przez nich metoda płatności nie będzie dostępna na stronie sklepu, mogą natychmiast odejść do konkurencji. W Polsce dużą popularnością cieszy się BLIK, podobnie jak szybkie przelewy internetowe, płatności kartą i inne nowoczesne formy płatności mobilnych.
Nie wolno jednak zapominać o tradycyjnych przelewach internetowych, do których część klientów wciąż jest przywiązana. Szansą na powiększenie grona lojalnych konsumentów jest udostępnienie potencjalnym klientom płatności w ratach, a także płatności odroczonych, na przykład o 30 dni. Warto podjąć współpracę z dostawcą płatności, który ma tak kompleksową ofertę.
Większości konsumentów zależy na błyskawicznej dostawie towaru, a ta jest uzależniona od organizacji wysyłek w e-sklepie. Zdarza się, że to właśnie na tym etapie powstaje wąskie gardło. Rozwiązaniem problemu powinna okazać się integracja sklepu z nowoczesną platformą wysyłkową skierowaną do sklepów internetowych, taką jak serwis Apaczka – https://www.apaczka.pl/. Na jakie udogodnienia mogą liczyć użytkownicy?
Platforma obsługuje przesyłki krajowe korzystając z oferty kilkunastu największych przewoźników, oczywiście z uwzględnieniem paczkomatów. Ponadto Apaczka umożliwia wykonywanie sprawnych przesyłek zagranicznych transportem lotniczym, morskim, kolejowym oraz oczywiście drogowym. Dzięki sprawnej organizacji średni czas dostawy na terenie Unii Europejskiej wynosi zaledwie 3 dni. Serwis proponuje swoim użytkownikom transport paletowy do kraju i za granicę.
Dokumentacja API pozwala na integrację serwisu ze wszystkimi popularnymi platformami e-commerce i marketplace. Import zamówień oznacza szybki dostęp do wszystkich metod dostaw i usług dodatkowych za pośrednictwem czytelnego i funkcjonalnego koszyka zleceń. Dodatkowym bonusem jest mapa z punktami odbioru. Oprócz tego usługa Apaczka Pro pozwala na realizowanie wysyłek pod własną marką i wygodną obsługę zwrotów.
W ten sposób można przy pomocy prostej integracji wznieść logistykę swojego biznesu na zdecydowanie wyższy poziom!