Twórcy mają ogromny wpływ na to, co kupują konsumenci. Wielu przedsiębiorców, jak i osób odpowiedzialnych za sprzedaż czy marketing chce wiedzieć, w jaki sposób treści generowane przez influencerów mogą pomóc im nawiązać kontakt z docelowymi odbiorcami. Co więcej – mowa o kontakcie, który przyniesie pożądane efekty, czyli np. zwiększy ilość osób skupiających się wokół marki (np. polubieni na Instagramie), wygeneruje większy ruch na stronie, poprawi efekty sprzedażowe itd.
Jako treści generowane przez influencerów rozumie się wszelkie treści pochodzące od twórców, które wspominają o marce w pozytywnym świetle – to zarówno treści sponsorowane, jak i tzw. spontaniczne, za które nie otrzymali oni wynagrodzenia w żadnej formie.
Influencer jest zaufanym źródłem dla swojej społeczności i aktywnie z nią współpracuje. Jeśli więc marka wybierze odpowiedniego twórcę do współpracy, można spodziewać się, że pomoże to w realizacji celów marketingowych i sprzedażowych. Przy tak dużym hałasie marek, które konkurują o uwagę odbiorców, konsumenci są bardzo rygorystyczni w odbieraniu współprac – warto, by były one dopracowane i spójne z misją firmy oraz wartościami, jakie prezentuje twórca.
Treści generowane przez influencerów bardzo skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Nie są to jedyne korzyści z IGC. Warto również wskazać:
Konsumenci mają ograniczone zaufanie wobec reklam czy treści organicznych, publikowanych na kanałach marek. Zdecydowanie bardziej ufają swoim ulubionym influencerom. Dla użytkownika wiarygodność treści ma ogromne znaczenie, a jeśli kogoś obserwują od dłuższego czasu, są w stanie ocenić, czy dane produkty/usługi pasują do tej osoby, czy z nich korzysta, w jaki sposób je promuje.
Co więcej, badania pokazują, że mikroinfluencerzy mogą być kluczem do budowania największej autentyczności, ponieważ ludzie bardziej ufają „normalnym ludziom” aniżeli celebrytom. Należy mieć również na uwadze to, że choć nie ma nic złego w „jednorazowych” kampaniach influencerów z markami, to jednak długoterminowe relacje dodatkowo pielęgnują autentyczność i mogą przynieść wiele wymiernych korzyści. Aby IGC przyniósł spodziewane rezultaty, marka nawiązująca współpracę z twórcą powinna ją postrzegać nie jako transakcję, ale jako prawdziwą relację, która z czasem zaowocuje. Więcej na temat influencer marketingu publikuje Agencja Influencerska TEARS OF JOY w swojej Kopalni Wiedzy.