REKLAMA

2022-11-21 12:05:04 - Autor: WP(lca.pl)
IGC, czyli influencer generated content. Czy to przyszłość marketingu?
IGC to treści generowane przez influencerów. Z założenia mają to być wysokiej jakości, autentyczne treści, powstające na zlecenie brandów. Mogą być publikowane na kanałach marek, ale i na kanałach twórców. Przybierają różną formę – grafik, zdjęć, filmików, podcastów, ale też innych publikacji czy działań. Jakie są zalety IGC? Czy zdaniem ekspertów to przyszłość marketingu? Sprawdź!
REKLAMA

Czym jest influencer generated content?

Twórcy mają ogromny wpływ na to, co kupują konsumenci. Wielu przedsiębiorców, jak i osób odpowiedzialnych za sprzedaż czy marketing chce wiedzieć, w jaki sposób treści generowane przez influencerów mogą pomóc im nawiązać kontakt z docelowymi odbiorcami. Co więcej – mowa o kontakcie, który przyniesie pożądane efekty, czyli np. zwiększy ilość osób skupiających się wokół marki (np. polubieni na Instagramie), wygeneruje większy ruch na stronie, poprawi efekty sprzedażowe itd.

Jako treści generowane przez influencerów rozumie się wszelkie treści pochodzące od twórców, które wspominają o marce w pozytywnym świetle – to zarówno treści sponsorowane, jak i tzw. spontaniczne, za które nie otrzymali oni wynagrodzenia w żadnej formie.

Influencer jest zaufanym źródłem dla swojej społeczności i aktywnie z nią współpracuje. Jeśli więc marka wybierze odpowiedniego twórcę do współpracy, można spodziewać się, że pomoże to w realizacji celów marketingowych i sprzedażowych. Przy tak dużym hałasie marek, które konkurują o uwagę odbiorców, konsumenci są bardzo rygorystyczni w odbieraniu współprac – warto, by były one dopracowane i spójne z misją firmy oraz wartościami, jakie prezentuje twórca.

Korzyści płynące z IGC

Treści generowane przez influencerów bardzo skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Nie są to jedyne korzyści z IGC. Warto również wskazać:

  • budowanie zaufania wobec marki, jej wiarygodności i autentyczności;
  • niższe koszty – choć influencer marketing wymaga budżetu, to zwykle kampanie dające bardzo dobre rezultaty, których osiągnięcie wymagałoby znacznie większego nakładu finansowego (na stworzenie materiałów i ich promowanie na taką skalę, by uzyskać KPI na tym samym poziomie);
  • zwiększone konwersje i większa lojalność klientów;
  • wysoka kreatywność treści, które przykuwają uwagę;
  • budowanie społeczności i rozpoznawalności;
  • mierzalność efektów.

Potencjał marketingowy treści IGC

Konsumenci mają ograniczone zaufanie wobec reklam czy treści organicznych, publikowanych na kanałach marek. Zdecydowanie bardziej ufają swoim ulubionym influencerom. Dla użytkownika wiarygodność treści ma ogromne znaczenie, a jeśli kogoś obserwują od dłuższego czasu, są w stanie ocenić, czy dane produkty/usługi pasują do tej osoby, czy z nich korzysta, w jaki sposób je promuje.

Co więcej, badania pokazują, że mikroinfluencerzy mogą być kluczem do budowania największej autentyczności, ponieważ ludzie bardziej ufają „normalnym ludziom” aniżeli celebrytom. Należy mieć również na uwadze to, że choć nie ma nic złego w „jednorazowych” kampaniach influencerów z markami, to jednak długoterminowe relacje dodatkowo pielęgnują autentyczność i mogą przynieść wiele wymiernych korzyści. Aby IGC przyniósł spodziewane rezultaty, marka nawiązująca współpracę z twórcą powinna ją postrzegać nie jako transakcję, ale jako prawdziwą relację, która z czasem zaowocuje. Więcej na temat influencer marketingu publikuje Agencja Influencerska TEARS OF JOY w swojej Kopalni Wiedzy.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl