Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Jak zacząć sprzedawać w Internecie?
Autor: WP(lca.pl) - 2021-06-29 07:14:20
W ostatnich latach przeżywamy wysyp sklepów internetowych. Zakładają je z jednej strony osoby, które mają już doświadczenie w handlu bezpośrednim i chcieliby sprzedawać swoje produkty także w sieci, pozyskując w ten sposób nowe źródło przychodów. Z drugiej strony, osoby stawiające swoje pierwsze kroki w handlu, które w sklepie internetowym widzą szansę na przebicie się przez konkurencje i pozyskanie klientów. Oba te pomysły są tak samo dobre jak i złe. Dlaczego? Jak sprzedawać online?
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

e-Handel rządzi się swoimi regułami

Wiele sklepów internetowych powstaje na podobieństwo sklepów stacjonarnych. Ofertuje te same produkty dla tej samej grupy docelowej. Z założenia, skoro na lokalnym rynku osiągnięto sukces, to Internet będzie go jedynie skalował. Niestety tak łatwo nie jest. Sklep ogólnopolski, nawet specjalistyczny czy niszowy, konkuruje w sieci z innymi sklepami oferującymi podobny zakres produktów z całej Polski. Konkurencja jest zatem dużo większa niż konkurencja z jaką przychodzi mierzy się na rynku lokalnym. Dodatkowo, jeśli wraz decyzją o wdrożeniu sklepu nie podjęto decyzji o inwestycji w reklamę, to w początkowych tygodniach czy miesiącach funkcjonowania sklepu transakcji może w nim w ogóle nie być. Jest on bowiem zupełnie niewidoczny w wyszukiwarce, a to tam toczy się walka o klienta.

Jak zacząć sprzedawać w sieci?

Kluczem może okazać się tu odpowiednio dobrana strategia, która już od pierwszych chwil nada wszystkim działaniom jednolity kierunek. Jednym z pierwszych pytań, jakie zadaje sobie większość osób, które chcą wejść do ehandlu jest to – czy budować na duży czy mały sklep? Każdy z nas w momencie podejmowania tej decyzji może być w innej sytuacji, dysponować różnym budżetem, mieć różne wizje rozwoju. Przyjrzyjmy się więc wadom i zaletom obu rozwiązań.

Strategia 1 – duży sklep

Zalety

  • Szeroka oferta – im większa jest oferta sklepu tym teoretycznie większa jest też szansa na sprzedaż. Użytkownik może bowiem odnaleźć produkt, który nie jest oferowany u konkurencji, albo kupić kilka produktów na raz np. buty, garnitur, koszulę, bieliznę i zegarek.
  • Duża liczba potencjalnych odbiorców – dysponując szeroką paletą towarów z różnych kategorii większa jest więc grupa potencjalnie zainteresowanych nimi odbiorców.

Wady

  • Niskie ceny – sklepu oferujące szeroką paletę towaru zwykle bardzo mocno rywalizują na gruncie ceny. Pozwala im na to ich model biznesu. Mogą zamówić więcej towaru, różnego towaru, a przez to wynegocjować lepsze ceny. Finalnie jednak dochodzimy do punktu, w którym nie jesteśmy w stanie stawić czoła konkurencji.
  • Duży budżet reklamowy – szeroki asortyment trzeba równie szeroko promować, wśród różnych grup klientów. Efektywna promocja wymaga od sklepu internetowego niemałych nakładów na reklamę, proporcjonalnych do zakresu oferty.

Strategia 2 – mały sklep specjalistyczny

Zalety

  • Ujednolicony profil klienta – sklepy specjalistyczne zwykle kierują swoją ofertę do klientów o bardzo podobnych zestawach cech. Dzięki temu łatwiej zidentyfikować klienta, odnaleźć go w sieci i optymalizować drogi dotarcia do niego.
  • Niższe wydatki na reklamę – wiele sklepów specjalistycznych posiada ten sam produkt w dziesiątkach różnych odmian i wersji. Mimo, że produktów wydaje się dużo, to w większości przypadków potrzeba wyrażana poprzez zapytania w wyszukiwarce jest taka sama dla szerokiej grupy towarów np. poidełko dla chomika, statyw fotograficzny.

Wady

  • Granice skalowania – niestety tynki niszowe, czy też specjalistyczne mają to do siebie, że są stosunkowo małe, a nawet jeśli nie tak małe, to i tak skalowanie sklepu szybko dotrze do granic możliwości.
  • Ograniczone przychody – gdy dynamika wzrostu osiągnie punkt krytyczny, to bardzo trudno pójść o krok dalej. Możliwości sprzedaży krzyżowej, łączenia ofert czy promocji są ograniczone. Pytanie jak dużym sklepem chcesz być.

Źródło: https://wave.info.pl

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
Reklama
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 1,359s - V: A0.99 - C: 0 - D: 03.01.2024 13:05:48