Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Youtube Shorts – czy odmieni oblicze internetu
Autor: WP(lca.pl) - 2022-11-22 14:49:23
YouTube Shorts, czyli krótkie filmiki publikowane na tej platformie są bardzo lubiane przez internautów. Prezentują rozmaite treści – od stricte rozrywkowych, po poradnikowe czy nawet związane ze światem nauki. Czy tak krótkie filmy zmienią wygląd Internetu? W jaki sposób można je wykorzystać do celów marketingowych?
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

YouTube Shorts – na czym to polega?

Wprowadzenie formatu YouTube Shorts było inspirowane ogromną popularnością TikToka, czyli aplikacji umożliwiającej nagrywanie i prezentowanie krótkich form wideo.

Niedługo po sukcesie omawianej platformy YouTube udostępnił dwie nowe opcje nagrywania. Pierwsza z nich to Shorts, a druga to Stories. Są do siebie nieco podobne, jednak można znaleźć pomiędzy nimi różnice. Pierwsza polega na tym, że opcja Shorts jest dłuższa – filmiki mogą mieć maksymalnie do minuty. W przypadku Stories zawartość jest prezentowana przez kilkanaście do nawet kilku sekund.

Kolejna różnica dotyczy żywotności treści. W przypadku YouTube Shorts krótkie filmiki są dostępne do wglądu przez nieograniczoną ilość czasu, czyli zostają „na zawsze”. Platforma YouTube usuwa natomiast Stories po tygodniu.

Istotne jest też to, że nie każdy może nagrywać YouTube Stories. Żeby to zrobić, należy mieć co najmniej 10 000 subskrybentów. Opcja ta nie jest możliwa od razu po uzyskaniu takiej liczby obserwujących. Na certyfikację Google trzeba poczekać nawet do ośmiu tygodni. Takich ograniczeń nie ma natomiast w stosunku do filmików w formacie Shorts.

Czy warto nagrywać YouTube Shorts?

Shorts najczęściej służy do tego, aby prezentować interesujące treści użytkownikom w społeczności YouTube. Mogą dotyczyć niemal każdej tematyki – pokazania pięknego widoku z wakacji, nowego makijażu, czy nawet… śmiesznych zachowań domowych zwierząt. Warto wspomnieć, że ostatnia opcja cieszy się ogromną popularnością wśród odbiorców.

Jednak Shorts może służyć nie tylko rozrywce w przerwie na kawę czy podczas oczekiwania na autobus. Można wykorzystać je również do tego, żeby zareklamować swój biznes. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że tak krótkie formy muszą być nagrywane w sposób pomysłowy. Tak naprawdę, im bardziej nietypowa będzie ich forma, tym lepiej, ponieważ w taki sposób można uzyskać efekt viralowy.

Specjaliści z Fabryki Marketingu podpowiadają, że najlepszym rozwiązaniem są filmiki o długości 58 sekund, ponieważ YouTube i tak dodaje dwie sekundy do jego końca. Można je również oznaczyć hashtagiem #shorts, żeby zwiększyć zasięgi.

Czy Youtube Short zrewolucjonizują Internet?

Ich wpływ może nie być aż tak znaczący, by zmienić oblicze Internetu, z pewnością jednak jest zauważalny. Treści dostępne w sieci stają się coraz łatwiej przyswajalne. Nie wymagają wysiłku w odbiorze i skupiają uwagę odbiorcy przez krótki czas.

Co istotne, lista prezentowanych filmików Shorts nigdy się nie kończy, to znaczy internauta może ich obejrzeć jednorazowo nawet kilkadziesiąt. Warto wykorzystać ich ogromną popularność, jednak trzeba to dobrze zaplanować i wykazać się pomysłowością – konkurencja jest spora.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 118

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 123

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 125
Reklama
 

Copyright - 2001- 2022 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,09s - V: A0.99 - C: 0 - D: 10.04.2018 08:33:36