25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Twórcy mają ogromny wpływ na to, co kupują konsumenci. Wielu przedsiębiorców, jak i osób odpowiedzialnych za sprzedaż czy marketing chce wiedzieć, w jaki sposób treści generowane przez influencerów mogą pomóc im nawiązać kontakt z docelowymi odbiorcami. Co więcej – mowa o kontakcie, który przyniesie pożądane efekty, czyli np. zwiększy ilość osób skupiających się wokół marki (np. polubieni na Instagramie), wygeneruje większy ruch na stronie, poprawi efekty sprzedażowe itd.
Jako treści generowane przez influencerów rozumie się wszelkie treści pochodzące od twórców, które wspominają o marce w pozytywnym świetle – to zarówno treści sponsorowane, jak i tzw. spontaniczne, za które nie otrzymali oni wynagrodzenia w żadnej formie.
Influencer jest zaufanym źródłem dla swojej społeczności i aktywnie z nią współpracuje. Jeśli więc marka wybierze odpowiedniego twórcę do współpracy, można spodziewać się, że pomoże to w realizacji celów marketingowych i sprzedażowych. Przy tak dużym hałasie marek, które konkurują o uwagę odbiorców, konsumenci są bardzo rygorystyczni w odbieraniu współprac – warto, by były one dopracowane i spójne z misją firmy oraz wartościami, jakie prezentuje twórca.
Treści generowane przez influencerów bardzo skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Nie są to jedyne korzyści z IGC. Warto również wskazać:
Konsumenci mają ograniczone zaufanie wobec reklam czy treści organicznych, publikowanych na kanałach marek. Zdecydowanie bardziej ufają swoim ulubionym influencerom. Dla użytkownika wiarygodność treści ma ogromne znaczenie, a jeśli kogoś obserwują od dłuższego czasu, są w stanie ocenić, czy dane produkty/usługi pasują do tej osoby, czy z nich korzysta, w jaki sposób je promuje.
Co więcej, badania pokazują, że mikroinfluencerzy mogą być kluczem do budowania największej autentyczności, ponieważ ludzie bardziej ufają „normalnym ludziom” aniżeli celebrytom. Należy mieć również na uwadze to, że choć nie ma nic złego w „jednorazowych” kampaniach influencerów z markami, to jednak długoterminowe relacje dodatkowo pielęgnują autentyczność i mogą przynieść wiele wymiernych korzyści. Aby IGC przyniósł spodziewane rezultaty, marka nawiązująca współpracę z twórcą powinna ją postrzegać nie jako transakcję, ale jako prawdziwą relację, która z czasem zaowocuje. Więcej na temat influencer marketingu publikuje Agencja Influencerska TEARS OF JOY w swojej Kopalni Wiedzy.