O wiele lepszym rozwiązaniem jest budowanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami poprzez publikowane przez nas treści. Czym jest inboud marketing i jakie płyną z niego korzyści?
DAJ SIĘ ZNALEŹĆ
Ideą inbound marketingu jest samodzielne odkrycie naszej firmy przez klienta, bez narzucania się i stosowania klasycznych form reklamy.
Pracownicy Fundacji Rodzice Przyszłości, która prowadzi na stronie internetowej zdrowie.rodziceprzyszlosci.pl sklep z szerokim asortymentem organicznych suplementów i produktów kosmetycznych, podkreślają, że inbound marketing premiuje długofalowe relacje z odbiorcami i dobry content. Wykorzystywany jest w tym celu szeroki wachlarz technik - od infografik, social mediów, podcastingów, forów, video, na blogach i poczcie e-mail kończąc.
BĄDŹ EKSPERTEM
Aby skutecznie dotrzeć do nabywców, trzeba przede wszystkim zasłużyć na ich zaufanie i sympatię. Drogą do osiągnięcia takiego efektu jest pomoc w zaspokojeniu określonych potrzeb. Nie chodzi tu o rozdawanie prezentów czy bonusów.
- W przypadku inbound marketingu zaspokaja się potrzebę posiadania informacji – podkreśla przedstawiciel firmy Elmak, prezentującej na stronie makaronyelmak.pl produkowane przez siebie tradycyjne makarony domowe. - Przekazując ludziom wiedzę, jakiej potrzebują, firma zyskuje ich wdzięczność i buduje swój wizerunek godnego zaufania specjalisty.
- Aby być wiarygodnym dla internautów, trzeba przekazywać im wiarygodne informacje – podkreśla przedstawiciel firmy netiseo.pl, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, a korzystający z jej usług klient płaci tylko za efekt uzyskany w wyszukiwarce Google. - Dlatego ważne są przede wszystkim wartościowe, oryginalne treści.
Publikowanie w internecie tekstów ma kilka zasadniczych zalet: z jednej strony daje szansę na dobre pozycjonowanie serwisu przez przyciąganie na stronę zainteresowanych użytkowników i poprawianie dzięki temu pozycji witryny w wyszukiwarkach, z drugiej - zwiększa wiarygodność firmy.
CO OTRZYMASZ W ZAMIAN?
Dotarcie z przekazem do osób interesujących się tematem, a co za tym idzie skłonnych do zakupu produktu, na który ukierunkowany jest przekaz.
Aktywizowanie wszystkich tych, którzy związani są z firmą i jej produktami z wykorzystaniem platform społecznościowych poprzez angażowanie ich w kampanie marketingowe
Budowanie świadomości marki z użyciem content marketingu.
Tworzenie lojalności wobec firmy – dopasowane do potrzeb klientów nieagresywne reklamy są chętnie przez nich odbierane i kojarzone z naszym przedsiębiorstwem.
PRACA I INWENCJA ZAMIAST WYDAWANIA PIENIĘDZY
W celu wdrażania w swojej firmie inbound marketingu możemy korzystać z szeregu różnych narzędzi. Jest to na przykład prowadzenie blogów firmowych oraz stron na portalach społecznościowych, czy też udzielanie się na forach dyskusyjnych.
Przedstawiciel sklepu internetowego Fibersky ze strony e-swiatlo.pl, oferującego wysokiej klasy, oryginalne elementy oświetlenia światłowodowego, takie jak m.in. żyrandole czy panele sufitowe LED, zwraca uwagę na fakt, że inbound marketing ma ważną zaletę: w niewielkim stopniu chodzi w nim o posiadane zasoby finansowe. Dzięki temu następuje wyrównanie szans dla firm niewielkich, dysponujących skromnym budżetem.
W tym marketingu największą wartością jest własna wiedza o sprzedawanych produktach, o branży i preferencjach klientów.
- Zamiast planować budżet na reklamę, należy poświęcić maksimum pracy w tworzenie dobrego, interesującego contentu i wykazać się kreatywnością w jego publikowaniu – dodaje handlowiec z przedsiębiorstwa APM Morkom, przedstawiciela m.in. firm BOGEN, ATEK, Kitagawa, ADTECH, oferującego na stronie m-technologia.pl systemy sterowania CNC i aparaturę pomiarową.
Czegoś takiego nie da się kupić za praktycznie żadne pieniądze.
Na zakończenie pamiętajmy, że jedynie długotrwałe, systematyczne działanie jest skuteczne. Warto je prowadzić, by dotrzeć do nowych i podtrzymać lojalność stałych klientów. A to oni właśnie decydują o kondycji firmy.