REKLAMA

2018-10-01 19:15:52 - Autor: WP(lca.pl)
Inboud marketing – coś lepszego od zwykłej reklamy
Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani i szukają interesujących propozycji inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Agresywna reklama, w tym okienka pop-up, straszące jak diabełek wyskakujący z pudełka, odchodzi w zapomnienie.
REKLAMA

O wiele lepszym rozwiązaniem jest budowanie stałej relacji z klientami i potencjalnymi odbiorcami poprzez publikowane przez nas treści. Czym jest inboud marketing i jakie płyną z niego korzyści?

DAJ SIĘ ZNALEŹĆ

Ideą inbound marketingu jest samodzielne odkrycie naszej firmy przez klienta, bez narzucania się i stosowania klasycznych form reklamy.

Pracownicy Fundacji Rodzice Przyszłości, która prowadzi na stronie internetowej zdrowie.rodziceprzyszlosci.pl sklep z szerokim asortymentem organicznych suplementów i produktów kosmetycznych, podkreślają, że inbound marketing premiuje długofalowe relacje z odbiorcami i dobry content. Wykorzystywany jest w tym celu szeroki wachlarz technik - od infografik, social mediów, podcastingów, forów, video, na blogach i poczcie e-mail kończąc.

 

BĄDŹ EKSPERTEM

Aby skutecznie dotrzeć do nabywców, trzeba przede wszystkim zasłużyć na ich zaufanie i sympatię. Drogą do osiągnięcia takiego efektu jest pomoc w zaspokojeniu określonych potrzeb. Nie chodzi tu o rozdawanie prezentów czy bonusów.

- W przypadku inbound marketingu zaspokaja się potrzebę posiadania informacji – podkreśla przedstawiciel firmy Elmak, prezentującej na stronie makaronyelmak.pl produkowane przez siebie tradycyjne makarony domowe. - Przekazując ludziom wiedzę, jakiej potrzebują, firma zyskuje ich wdzięczność i buduje swój wizerunek godnego zaufania specjalisty.

- Aby być wiarygodnym dla internautów, trzeba przekazywać im wiarygodne informacje – podkreśla przedstawiciel firmy netiseo.plktóra zajmuje się pozycjonowaniem stron, a korzystający z jej usług klient płaci tylko za efekt uzyskany w wyszukiwarce Google. - Dlatego ważne są przede wszystkim wartościowe, oryginalne treści.

Publikowanie w internecie tekstów ma kilka zasadniczych zalet: z jednej strony daje szansę na dobre pozycjonowanie serwisu przez przyciąganie na stronę zainteresowanych użytkowników i poprawianie dzięki temu pozycji witryny w wyszukiwarkach, z drugiej - zwiększa wiarygodność firmy.

 

CO OTRZYMASZ W ZAMIAN?

  • Dotarcie z przekazem do osób interesujących się tematem, a co za tym idzie skłonnych do zakupu produktu, na który ukierunkowany jest przekaz.

  • Aktywizowanie wszystkich tych, którzy związani są z firmą i jej produktami z wykorzystaniem platform społecznościowych poprzez angażowanie ich w kampanie marketingowe

  • Budowanie świadomości marki z użyciem content marketingu.

  • Tworzenie lojalności wobec firmy – dopasowane do potrzeb klientów nieagresywne reklamy są chętnie przez nich odbierane i kojarzone z naszym przedsiębiorstwem.

 

PRACA I INWENCJA ZAMIAST WYDAWANIA PIENIĘDZY

W celu wdrażania w swojej firmie inbound marketingu możemy korzystać z szeregu różnych narzędzi. Jest to na przykład prowadzenie blogów firmowych oraz stron na portalach społecznościowych, czy też udzielanie się na forach dyskusyjnych.

Przedstawiciel sklepu internetowego Fibersky ze strony e-swiatlo.pl, oferującego wysokiej klasy, oryginalne elementy oświetlenia światłowodowego, takie jak m.in. żyrandole czy panele sufitowe LED, zwraca uwagę na fakt, że inbound marketing ma ważną zaletę: w niewielkim stopniu chodzi w nim o posiadane zasoby finansowe. Dzięki temu następuje wyrównanie szans dla firm niewielkich, dysponujących skromnym budżetem.

W tym marketingu największą wartością jest własna wiedza o sprzedawanych produktach, o branży i preferencjach klientów.

- Zamiast planować budżet na reklamę, należy poświęcić maksimum pracy w tworzenie dobrego, interesującego contentu i wykazać się kreatywnością w jego publikowaniu – dodaje handlowiec z przedsiębiorstwa APM Morkom, przedstawiciela m.in. firm BOGEN, ATEK, Kitagawa, ADTECH, oferującego na stronie m-technologia.pl systemy sterowania CNC i aparaturę pomiarową.

Czegoś takiego nie da się kupić za praktycznie żadne pieniądze.

 

Na zakończenie pamiętajmy, że jedynie długotrwałe, systematyczne działanie jest skuteczne. Warto je prowadzić, by dotrzeć do nowych i podtrzymać lojalność stałych klientów. A to oni właśnie decydują o kondycji firmy. 

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl