Na samym początku warto przyjrzeć się samemu procesowi pozycjonowania i dowiedzieć się, co to jest. Pozycjonowanie to zespół różnych czynności, które mają na celu zoptymalizowanie witryny tak, aby boty tworzące indeks wyszukiwania umieściły stronę internetową, jak najwyżej w wyszukiwarce. Oczywiście po wpisaniu frazy, czyli zapytania, które jest tożsame z tematyką strony, którą prowadzisz.
Jak widzisz, jest to dość skomplikowany proces, który składa się z wielu różnych ścieżek pracy. Na początku należy zająć się audytem SEO oraz analizą słów kluczowych. Pierwsze polega na sprawdzeniu, co było zrobione wcześniej w zakresie pozycjonowania oraz jak wpłynęło to na dotychczasowe wyświetlanie się strony w wyszukiwarce.
Drugie zakłada oznaczenie, jakich fraz używają użytkownicy, aby wyszukać firmy lub sklepy podobne do Twojego.
Pozycjonowanie polega też między innymi na naprawie technicznej części strony tak, aby w kodzie źródłowym nie pojawiały się zbędne sekcje, „brudny” kod, który może kojarzyć się robotom wyszukiwarki z wirusem, czy braki w opisach ALT. Czyli wszystkich kwestii, których na co dzień nie widać, a tkwią „wewnątrz” strony i mają duży wpływ na jej prawidłowe funkcjonowanie.
Pozycjonowanie zajmuje się także uzupełnieniem oraz poprawieniem treści na stronie tak, aby były one dopasowane do wyszukiwarek pod kątem słów i fraz kluczowych, a jednocześnie napisane były w sposób zrozumiały dla czytelnika i poprawny pod względem językowym.
Pozycjonowanie może wydawać się dla kogoś bardzo żmudną i długofalową pracą. Jednak niesie ono ze sobą zdecydowane korzyści. Mimo iż pierwsze wyniki widoczne są dopiero po kilku – kilkunastu tygodniach pracy, nie znaczy, że nie mają one sensu. Pozycjonowanie poprawi pozycję Twojej witryny w wyszukiwaniu, co oznacza, że zwiększy się dzięki temu ruch organiczny (niepłatny). Każde kolejne wejście to potencjalny klient, który zostawi kontakt do siebie, zadzwoni do Ciebie lub wybierze produkt z Twojego sklepu. Co więcej, jednym z ważnych aspektów pozycjonowania jest też prowadzenie bloga eksperckiego, gdzie są umieszczane teksty na tematy związane z Twoją branżą. W ten sposób nie tylko podniesiesz świadomość marki, ale także zbudujesz wizerunek eksperta.
Pozycjonować stronę można nawet samemu, ale jest to nieopłacalne. Trzeba bowiem zagłębić się w temat, poznać zarówno techniczną, jak i contentową stronę SEO. Jest to także proces czasochłonny, który wymagać będzie wielu godzin pracy – co przy prowadzeniu firmy może znacząco Cię ograniczać. Konieczne będzie także wykupienie oprogramowania, które ma za zadanie ułatwić techniczną stronę pozycjonowania czy pomóc w ustaleniu fraz kluczowych. Dlatego też dużo łatwiej i korzystniej zdecydować się na agencję SEO, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron. Tam Twoją stroną zajmą się ludzie, którzy codziennie ćwiczą w tym swoje umiejętności, szkolą się w tej dziedzinie oraz podnoszą swoje kwalifikacje. Kwota, którą będziesz musiał zainwestować w ostatecznym rozrachunku i tak się ostatecznie opłaci.
Na rynku dostępnych jest coraz więcej firm, które proponują pozycjonowanie stron. Jak zatem wybrać tę najlepszą? Najlepiej sprawdzić, która agencja SEO ma dobrą pozycję w wyszukiwarce. Jeśli zadbała o siebie, to zadba i o Ciebie. Dlatego też warto wpisać w Google frazę „pozycjonowanie strony + branża” dzięki temu sprawdzisz jaka agencja SEO jest nastawiona na pozycjonowanie stron z Twojej branży. Następnie przejrzyj kilka pierwszych ofert i sprawdź referencje lub portfolio, które powinny być umieszczone na stronie. Kiedy już będziesz mieć jakiś pogląd na sprawę, wyślij zapytanie do 2 – 3 agencji i sprawdź, z którą najlepiej będzie Ci się rozmawiało oraz co dokładnie oferuje.