REKLAMA

2021-12-28 12:59:26 - Autor: WP(lca.pl)
W czym pomaga pozycjonowanie?
Posiadając stronę internetową, doskonale wiesz, że każdego dnia przynosi Ci ona nowych klientów. Jednak co możesz zrobić, aby była ona jeszcze bardziej dochodowa? W takiej sytuacji warto zainteresować się pozycjonowaniem. Na czym ono polega i w czym pomaga? Ten artykuł przybliży Ci trochę ten temat i podpowie, jak to działa.
REKLAMA


W czym pomaga pozycjonowanie?
Foto: Materiały prasowe
Czym jest pozycjonowanie?

Na samym początku warto przyjrzeć się samemu procesowi pozycjonowania i dowiedzieć się, co to jest. Pozycjonowanie to zespół różnych czynności, które mają na celu zoptymalizowanie witryny tak, aby boty tworzące indeks wyszukiwania umieściły stronę internetową, jak najwyżej w wyszukiwarce. Oczywiście po wpisaniu frazy, czyli zapytania, które jest tożsame z tematyką strony, którą prowadzisz.

Jak działa pozycjonowanie?

Jak widzisz, jest to dość skomplikowany proces, który składa się z wielu różnych ścieżek pracy. Na początku należy zająć się audytem SEO oraz analizą słów kluczowych. Pierwsze polega na sprawdzeniu, co było zrobione wcześniej w zakresie pozycjonowania oraz jak wpłynęło to na dotychczasowe wyświetlanie się strony w wyszukiwarce. 

Drugie zakłada oznaczenie, jakich fraz używają użytkownicy, aby wyszukać firmy lub sklepy podobne do Twojego.

Pozycjonowanie polega też między innymi na naprawie technicznej części strony tak, aby w kodzie źródłowym nie pojawiały się zbędne sekcje, „brudny” kod, który może kojarzyć się robotom wyszukiwarki z wirusem, czy braki w opisach ALT. Czyli wszystkich kwestii, których na co dzień nie widać, a tkwią „wewnątrz” strony i mają duży wpływ na jej prawidłowe funkcjonowanie.

Pozycjonowanie zajmuje się także uzupełnieniem oraz poprawieniem treści na stronie tak, aby były one dopasowane do wyszukiwarek pod kątem słów i fraz kluczowych, a jednocześnie napisane były w sposób zrozumiały dla czytelnika i poprawny pod względem językowym.

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

Pozycjonowanie może wydawać się dla kogoś bardzo żmudną i długofalową pracą. Jednak niesie ono ze sobą zdecydowane korzyści. Mimo iż pierwsze wyniki widoczne są dopiero po kilku – kilkunastu tygodniach pracy, nie znaczy, że nie mają one sensu. Pozycjonowanie poprawi pozycję Twojej witryny w wyszukiwaniu, co oznacza, że zwiększy się dzięki temu ruch organiczny (niepłatny). Każde kolejne wejście to potencjalny klient, który zostawi kontakt do siebie, zadzwoni do Ciebie lub wybierze produkt z Twojego sklepu. Co więcej, jednym z ważnych aspektów pozycjonowania jest też prowadzenie bloga eksperckiego, gdzie są umieszczane teksty na tematy związane z Twoją branżą. W ten sposób nie tylko podniesiesz świadomość marki, ale także zbudujesz wizerunek eksperta.

Pozycjonować samemu czy zatrudnić agencję SEO?

Pozycjonować stronę można nawet samemu, ale jest to nieopłacalne. Trzeba bowiem zagłębić się w temat, poznać zarówno techniczną, jak i contentową stronę SEO. Jest to także proces czasochłonny, który wymagać będzie wielu godzin pracy – co przy prowadzeniu firmy może znacząco Cię ograniczać. Konieczne będzie także wykupienie oprogramowania, które ma za zadanie ułatwić techniczną stronę pozycjonowania czy pomóc w ustaleniu fraz kluczowych. Dlatego też dużo łatwiej i korzystniej zdecydować się na agencję SEO, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron. Tam Twoją stroną zajmą się ludzie, którzy codziennie ćwiczą w tym swoje umiejętności, szkolą się w tej dziedzinie oraz podnoszą swoje kwalifikacje. Kwota, którą będziesz musiał zainwestować w ostatecznym rozrachunku i tak się ostatecznie opłaci.

Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?

Na rynku dostępnych jest coraz więcej firm, które proponują pozycjonowanie stron. Jak zatem wybrać tę najlepszą? Najlepiej sprawdzić, która agencja SEO ma dobrą pozycję w wyszukiwarce. Jeśli zadbała o siebie, to zadba i o Ciebie. Dlatego też warto wpisać w Google frazę „pozycjonowanie strony + branża” dzięki temu sprawdzisz jaka agencja SEO jest nastawiona na pozycjonowanie stron z Twojej branży. Następnie przejrzyj kilka pierwszych ofert i sprawdź referencje lub portfolio, które powinny być umieszczone na stronie. Kiedy już będziesz mieć jakiś pogląd na sprawę, wyślij zapytanie do 2 – 3 agencji i sprawdź, z którą najlepiej będzie Ci się rozmawiało oraz co dokładnie oferuje.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl