Zanim zapadnie decyzja o podjęciu współpracy z firmą kurierską, warto przeanalizować wszystkie oferty usług dostępnych na rynku. Wiodącymi markami są: DHL, DPD i InPost. Za pośrednictwem każdego z tych kurierów można szybko nadać i odebrać przesyłkę na terenie całego kraju. Ponadto dają one możliwość wysyłania paczek także poza granice Polski, a ich usługi kierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dlatego też niezależnie od wielkości prowadzonej działalności można bez najmniejszego problemu podjąć z nimi współpracę w dłuższej perspektywie czasu. W celu usprawnienia procesów logistycznych, szczególnie w przypadku wysyłania dużej ilości paczek, sklepy internetowe oraz inne firmy mogą korzystać z systemu API. Dzięki niemu możliwe jest zintegrowanie wewnętrznego systemu z firmą kurierską, co spowoduje automatyczne generowanie listów przewozowych.
Tanie wysyłki kurierskie dedykowane są w szczególności firmom, które dopiero zaczynają prowadzić swoją działalność i poszukują partnerów logistycznych, oferujących korzystne warunki umowy, jak np. https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html. Niskie koszty nadania paczki nie będą stanowiły obciążenia dla budżetu firmy, a klienci indywidualni i biznesowi chętniej będą podejmować decyzję o złożeniu zamówienia. Warto upewnić się jakiego rodzaju paczki można wysyłać i do jakich gabarytów. Co więcej, dobrze jest sprawdzić także możliwość wysyłania zamówień za pobraniem, ponieważ dla niektórych klientów jest to bardzo istotne. Większość firm kurierskich umożliwia także wskazanie godzin odbioru paczek, co znacząco ułatwia pracę. Wybór odpowiedniego kuriera jest ważny nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale także dla jego klientów, dlatego powinien on świadczyć najwyższej jakości usługi.
Pośrednictwo w dostarczaniu klientom przesyłek powinno być realizowane przez wykwalifikowanego partnera realizującego procesy logistyczne. Wszelkie starania właściciela firmy dotyczące ulepszania technologii produkcyjnych czy też podnoszenia jakości produktów może nie mieć znaczenia dla odbiorcy, jeśli zamówienia będą realizowane niechlujnie lub z opóźnieniem ze strony przewoźnika. W przypadku dystrybucji produktów i towarów czas dostawy odgrywa znaczącą rolę. Warto przed wybraniem kuriera dokładnie przeanalizować regulamin świadczenia usług, zapoznać się z opiniami na jego temat oraz z systemem reklamacyjnym. Właściciele firm nie powierzają przewoźnikowi, tylko paczek, ale także wizerunek marki, który może zostać zepsuty, jeśli kurier nie będzie należycie wywiązywał się ze swoich obowiązków. Dodatkowe rozwiązania, jakie oferują firmy kurierskie, jak np. śledzenie przesyłki, to istotne aspekty, które powinna zawierać umowa.