REKLAMA

2022-09-02 08:45:21 - Autor: WP(lca.pl)
Chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Bez pozycjonowania sklepu ani rusz!
Na widoczność stron internetowych w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Potrzebna jest praca, praca i jeszcze raz praca. W tym artykule wyjaśniamy, jak w pięciu krokach przebiega pozycjonowanie sklepu. Zadbaj o wysokie pozycje w Google i zyskaj tym samym więcej klientów!
REKLAMA

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co to znaczy?

Polacy kochają zakupy przez internet, bez wychodzenia z domu i o każdej porze dnia oraz nocy. To bardzo wygodne rozwiązanie, a trzeba przyznać, że w sieci kupimy już dosłownie wszystko. Im więcej sklepów online, tym większa konkurencja i trudniejsza droga do znalezienia się w czołówce wyników wyszukiwania. Jak podbić swoją pozycję? Co zrobić, by znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google? Potrzebne jest pozycjonowanie. I tutaj musimy zaznaczyć, że w przeciwieństwie do kampanii płatnych, pozycjonowanie sklepów internetowych to dłuższy proces i dłużej też musimy poczekać na efekty.

Miejmy jednak świadomość, że pozycjonowanie każdego sklepu internetowego, bez względu na jego branżę, jest dość skomplikowane, jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy. Warto powierzyć to zadanie specjalistom. Świetnym przykładem jest agencja Sempai, która w pełni wykorzystuje swoje szesnastoletnie doświadczenie nie tylko w zdobywaniu wysokich pozycji w Google, ale też potem w ich utrzymaniu. 

5 etapów pozycjonowania sklepu internetowego 

Pozycjonowanie sklepu internetowego, to zawsze jest maraton – a nie sprint. Nie ma co też spieszyć się czy przeskakiwać po kilka stopni jednocześnie. Najlepiej skupić się od początku do końca na pięciu etapach, by działania przyniosły zamierzony efekt. Oto one:

  • audyt SEO – nie ma sensu rozpoczynać działań pozycjonujących, jeśli wcześniej dokładnie nie zbadamy sklepu internetowego. Audyt wykaże nam obszary do poprawki, odpowie też na wiele istotnych pytań, jak choćby to, dlaczego nasza strona ma tak duży współczynnik odrzuceń. To pierwszy etap, którego nie można pominąć, bo inaczej będziemy błądzić we mgle;
  • optymalizacja techniczna – po audycie strony czas na wprowadzenie poprawek, dzięki którym strona spełni wymagania Google. Rozpoczynamy więc realne działania i naprawianie błędów w zakresie doboru słów kluczowych, przekierowań i linkowania wewnętrznego, czasu ładowania strony, grafik i tekstów alternatywnych oraz UX, czyli przyjazności strony dla użytkownika, a także jakości treści, na przykład zakładek ofertowych, opisów kategorii, opisów produktu, zakładki o nas itp.;
  • SEO copywriting – w sklepie internetowym musimy podać użytkownikowi wszystko na tacy. Kluczowe są opisy kategorii oraz opisy produktów, które będą nie tylko zoptymalizowane pod wyszukiwarki, ale też przekażą wszystkie informacje, jakich mógłby potrzebować potencjalny klient;
  • content marketing – obok opisów nie możemy pominąć znaczącej roli content marketingu w działaniach pozycjonujących. Mowa o zoptymalizowanych treściach on-site, czyli na przykład o blogu firmowym, ale też o treściach off-site, głównie o artykułach sponsorowanych, które nie tylko budują rozpoznawalność marki, ale są cennym linkiem odsyłającym do naszego sklepu;
  • link building – skoro mowa o linkach, to są one pomocne w osiąganiu lepszej pozycji w Google i traktowania naszego sklepu internetowego jako atrakcyjny. Ważne jest jednak to, by rozsądnie dobierać portale. Im wyższy mają one autorytet, tym roboty Google lepiej potraktują taki link.

Nie czekaj zatem i podejmij współpracę z profesjonalną agencją, dzięki której zdobędziesz wysokie pozycje w wyszukiwarce. A im wyżej będziesz, tym większa szansa na zyskanie potencjalnych klientów. Powodzenia!

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
REKLAMA
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl