Konkursy i loterie mogą zwiększyć lojalność firmy. Pozwalają uczestnikom na interakcję z organizatorami, wzmacniają utożsamianie się z marką i utrzymują jej lojalnych klientów. Przynosi to ogromną wartość zarówno konsumentom, jak i firmom. Tworzy wspaniałą symbiotyczną relację, która się opłaca i przynosi pożądany rezultat.
Loteria definiowana jest jako gra losowa, w której uczestnicy otrzymują los na loterię, a wygrana jest ustalana w drodze losowania. Są one regulowane przez prawo zgodnie z ustawą o grach hazardowych z dnia 19 listopada 2009 r. Co to znaczy? Cóż, aby prowadzić loterię, należy zdobyć licencję. W tym celu należy udać się do urzędu celnego, oraz uiścić opłatę licencyjną w wysokości 10% wartości puli nagród. Kolejnym krokiem jest powołanie komisji, w skład której powinna wejść osoba posiadająca ważne kwalifikacje z Ministerstwa Finansów. Promocje takie jak loterie powinny mieć tego typu nadzór. Należy również dodać, że bonusy również podlegają opodatkowaniu 10% podatkiem.
Konkurs z kolei to wydarzenie, które pozwala wybrać najlepszego wykonawcę w danej dziedzinie. Może być najzabawniejszym sposobem przedstawienia produktu, poprawną odpowiedzią na zadane pytanie lub stworzeniem pomysłu na następny konkurs. Następnie komisja wybiera zwycięzcę na podstawie wcześniej ustalonych wytycznych.
Konkurs nie podlega żadnym ograniczeniom prawnym, a jego przebieg jest nieco luźniejszy. Nie potrzebujemy też specjalnego pozwolenia, żeby je organizować. Warto jednak przeczytać, co o nich mówi Kodeks Cywilny. Wszystkie informacje zawarte są w art. 919, 920 i 921.
Jeśli wiesz już trochę o konkursach i loteriach, warto pomyśleć o tym, jak zrobić je dobrze. Organizację takich przedsięwzięć najlepiej powierzyć firmom z doświadczeniem i sukcesami na rynku. Dzięki temu nie musisz martwić się o dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, planowanie czasu trwania konkursu lub loterii, a także o takie aspekty jak strategia komunikacji, zasady uczestnictwa i katalogi nagród. Wszelkie formalności, takie jak zezwolenia od Skarbu Państwa nie będą spędzać snu z powiek, a inne kwestie prawne i podatkowe zostaną załatwione szybko i skutecznie. Współpraca ze sprawdzoną firmą przy organizacji konkursów i organizacji redukuje ilość naszych obowiązków do absolutnego minimum, jakim jest monitoring efektów wydarzeń. W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć o Motivation Direct, liderze polskiego rynku w zakresie kompleksowej organizacji konkursów i loterii. Zrealizowane do tej pory projekty okazały się niezawodne, skuteczne i najlepsze w branży.